fikk jente 6. mai:) Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei. Jenta mi på 6 mnd har en litt "høy" fontanelle,kan ikke huske hvordan det var hos hennes større søsken. Merket det for ca 3 uker siden da hun fikk litt feber og kastet litt opp. Den er myk, men buler liksom litt opp. I går fikk hun 38.8 i feber igjen og kasta opp 3-4 ganger... Helt frisk i dag. Var hos helsesøster i dag, hode vokser fint, de var i kontakt med barnelege, som mente det ikke var noe å bekymre seg for så lenge allmentilstanden var bra. Men når jeg kom hjem ble jeg sååå bekymra,med tanke på at hun hadde hat oppkast. De sa at det også kunne være et tegn på trykk i hode av vannannsammling. Er det noen som vet noe om dette? Følger det i så fall feber med?,mine to andre døtre har også vært syke med feber, men ikke hatt oppkast. Er så redd, følger med henne heletiden. Ble så bekymra da hun hadde dette to ganger iløpet av 14 dager.. Kjenner at den donker, så den er bare høy ikke hard!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Huff, skjønner at du er bekymra. Synes det er rart at legen sier at det ikke er noe å bekymre seg for egentlig. Men dersom barnet har trykk i hodet utvikler de også "solnedgangsblikk", det er nesten som de ikke klarer å se opp hvis du beveger en leke eller noe spennende foran henne slik at hun følger blikket opover. En annen ting er utvikling av hodeomkretsen, den vil det også merkes på. Uansett; barnet vil fotsette med oppkast dersom det er høyt trykk, så jeg regner med at du har fått en avklaring på det nå.. Håper alt er i orden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå