Gå til innhold

Når kom kvalmen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som ikke er kvalme/har vært kvalme i første trimester?

Når evt kom kvalmen?

 

Forrige gang ble jeg kvalm rundt uke 7-8 mener jeg å huske, er nå bare i uke 5, og har ikke merket tendenser til å være kvalm, så håper egentlig at det holder seg slik :-P Men det hadde vel vært for godt til å være sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener det var rundt uke 6 med mine.

Det varierer sikkert veldig men. Med min første varte kvalmen til 5. mnd, med de to andre til valig 3. mnd ca.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært uvel i noen uker nå, men kastet ikke opp før igår.. da var jeg 7+1

 

men blir ikke kvalm før på kvelden og er ikke noe bedre nå ikveld...

 

med vesla ble jeg ikke kvalm før i uke 10 som endte i hyperemesis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalm har jeg vært i et par uker, så jeg tenkte med meg selv at jeg kanskje var av de heldige som slapp oppkast ettersom det ikke så ut til å bli verre. Men den gang ei. Sa til sambo rett før jeg gikk på do i stad at "jeg er nesten på grensen til kast-opp-kvalm", og når jeg kom tilbake etter å ha hengt over doskåla sier sambo at "jaja, jeg tenkte med meg selv i det du lukket dodøra at "og DER var den grensen passert!"". Akk. Men kvalmen ble faktisk borte etter den runden, så jeg fikk til og med i meg ei og ei halv skive til kveldsmat :)

 

Er 7+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er 9+5 (nr 3) og har de siste dagene kjent meg litt uvel av og til. Ikke plagsomt, så jeg er svært fornøyd så lenge det er slik! Med førstemann var jeg mye kvalm og spydde noen ganger. Med nr 2 var jeg endel uvel men uten å spy (!), kvalmen startet ca uke 5 tror jeg. Med de to foregående har det gitt seg ved ca 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvis jeg har regnet riktig så er jeg seks fullgåtte uker i morgen. Er ikke kvalm enda, men ekstreme mensensmerter flere ganger om dagen. Jeg var veldig plaget av det før jeg begynte på p-piller. Det var faktisk derfor jeg begynte med deg, så er vel derfor de et tøffe for meg også nå. Sovner alltid etter en sånn runde. Håper det gir seg snart. Håper i hvert fall ikke at jeg får kvalmen i tilleg, men det er vel for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var uggen fra uke 5 til slutten av uke 6, etter det har jeg kastet opp rett som det er og ligger til sengs mesteparten av døgnet. Er 9 uker nå. Sist ble jeg også kvalm med brekninger rundt uke 6, men ikke med oppkast slik som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare kvalm to dager i forrige svangerskap, og det var de to dagene jeg ikke klarte å spise regelmessig på grunn av jobbsituasjonen de dagene (spiste konsekvent hver 3-4 time ellers). Er nå 5-6 uker på vei, og har ikke merket kvalme hittil.. Håper jeg slipper det denne gangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...