Gå til innhold

vet ikke om jeg skal beholde lille bebin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..er ei jente på 20 år. har ei datter på 9 mnd, er alene med henne. nå har jeg blitt gravid igjen. vet at jeg må ta abort, men vet ikke om jeg klarer det. kan jo ikke være så un g og alene med to?? har jo ikke fått opparbeidet med fødselspenger engang, siden jeg fortsatt er i mammaperm...

blir tøft å ta abort, nå som jeg har ei lita jente. ser liksom hva jeg har i magen min...:(

hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener ikke å si noe feil her, men her inne er det veldig mange som sliter med å ha blitt gravide og endelig klart det og er tøft å lese om dette... det finnes et forum her inne, beholde barnet, kanskje gå inn der og spørre.. sikkert noen med bedre tips der

lykke til med valget du tar...

Skrevet

ok. unnskyld..men er ikke så mange der..tenkte det kanskje var andre tobarnsmødre her som er alene..

Skrevet

Oi da.. Du har det nok ikke så greit nei...

Har du familie rundt deg som kan støtte deg? Og hjelpe deg hvis du velger å beholde barnet??

Jeg er vel så langt unna din situasjon som man kan komme, og har sagt før at jeg kom aldri til å ta abort, for det er trist og trasig å gå gjennom, men hvis du velger det så forstår jeg det. Er nok tøft å stå alene i alle motbakker, selv om det å ha barn er det mest fantastiske i hele verden!

Hva med barnefar? Er det en som kan være sammen med deg og støtte deg selv om dere ikke er sammen?

Amatea er jo absolutt noen du burde ringe og snakke med, de har lang erfaring og jeg vet mange som har fått masse hjelp av å snakke med dem..

Vanskelig å si hva jeg ville gjort, jeg bare krysser fingrene for deg og for at du vil velge den løsningen som er best for deg.....

hmmm ja, ble nå litt rotete her men ble så grepet av innlegget ditt at jeg måtte bare sende inn litt støtte..

Skrevet

hei mamma i februar..........

kom inn på beholde barnet, vi to har mye til felles....

Skrevet

Hei...

vil bare si at det er kun du som setter begrensninger for deg selv. Klart at det kan være tung å være ung og ha to små barn, og jeg skjønner at du tenker på økonimien, men det er så mange støtteordninger du kan benytte deg av.

Jeg er eldst i en søskenflokk på 6. Mamma var alene med oss alle sammen. Hun hadde verken jobb, penger eller familie som støttet henne i hennes valg. Det er muligheter. Tenk på mulighetene dine før du eventuellt tar en abort. En abort kan du komme til å angre på resten av livet!!!!!

Skrevet

Har ikke så mye å bidra med, men ønsker deg lykke til uansett hva du faller for å gjøre. Tenk på dere to om hva det beste vil være...håper du klarer å finne utav dette i god tid! Mange gode klemmer!!

Skrevet

I stedet for abort er det ikke mulig å adoptere barnet bort.

Da kan du leve videre med god samvittighet hvertfall. Selv om det sikkert er tøft å adoptere bort og. Men da slipper du hvertfall å ta et uskyldig liv!

Skrevet

Det er så utrolig mange av oss som sliter med å lage barn, eller ikke får det til i det hele tatt. Vær så snill å ikke ta et uskyldig liv. Det er så utrolig mange flotte familier her i norge som både vil og kan ta best mulig vare på den lille du går å bærer under hjertet ditt.

Skrevet

Ville bare opplyse deg om at hvis du mottar permisjonspenger nå, så teller dette som inntekt når de beregner ny permisjon. Enten du får sykepenger, permisjonspernger eller lønn så teller det like mye.

Men nå er vel permisjonen din over om ikke så lenge, så da må du jobbe noen mnd før evt. ny permisjon. De tar de seks best betalte mnd av de ti siste før permisjonen starter.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde IKKE tatt abort!!! har selv vært i fortvilte situasjoner,de 2 gangene jeg har vært gravid.men det har ordnet seg etter hvert:-)

Har nå 2 skjønne barn+en snill stefar til dem...Livet er uforutsigbart...Men IKKE ta abort,vær sterk og bær det frem! Så er jeg sikker på at ALT VIL ORDNE SEG LITT ETTER LITT!!! LYKKE TIL MED GRAVIDITETEN!!!

Skrevet

Håper du finner ut hva som er riktig for deg i den situasjonen du er i. Jeg er også en av de mange som har slitt lenge med å få barn - og også mistet vår nydelige sønn fem dager etter fødselen i juli i år. Men synes ikke du skal ta ditt valg basert på at mange ikke kan få barnet de ønsker seg, eller hva som er riktig for oss andre.

Abort er et tøft valg, men i noen situasjoner kan det nok være riktig også. Dersom man tror man ikke vil være i stand til å ivareta barnet eller det vil gå for mye ut over omsorgssituasjonen til barnet/a man alt har, kan det kanskje være riktig. Men jeg synes ikke du skal ta det valget dersom du ikke er helt sikker på at det er riktig for deg.

Råder deg som en annen her til å oppsøke Amathea http://www.amathea.no/index.aspx?id=1013&mid=1145 Der vil en rådgiver kunne hjelpe deg å finne de svarene du trenger, og mulige løsninger. Dette er ikke noe du skal sitte alene med.

Kan barnefaren være til hjelp, eventuelt interessert i å oppdra ett av barna? Er det andre som kan stille opp? Hvilken økonomisk og praktisk hjelp/avlastning kan du få av familie, venner, barnefar, det offentlige?

Og adopsjon er jo selvfølgelig også en mulighet, mulig beste alternativ for barnet kontra abort - men et tøft valg for deg som mor, som må bære barnet fram og så gi det fra deg. Du kan få mer info på Bufetats sider: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1457

Skrevet

Hei...Kan forstå at det er en vaskelig situasjon du nå har havnet i.. Det første jeg må si at du må for guds skyld ikke la noen her inne bestemme hva du vil og ikke vil gjøre ifh til abort eller ikke.

Hvis du tror der er en mulighet til at du vil slite i ettertid med en abort, så er ikke det noe å ta lett på. Har sett alt for mange som har hadd store problemer i lang tid etter..

Hvordan er familiesituasjonen din??kan være et godt tidspunk å snakke med foreldrene dine kanskje?? og amathea!! Amathes kan hjelpe deg med å sortere tanker og muligheter...

Økonomisk sett vil jeg tro at du vil klare deg uansett,så akkurat DET skal du ikke bekymre deg for..men det å være alene med to små? Det kommer du til å klare uten problem hvis du bare bestemmer deg for det.. :-D Men det vil nok da hjelpe på å vite at du har familie eller venner som støtter deg..på den måten blir det lettere å be om hjelp om du skulle ha behov for det etter hvert...

lykke til!!! Håper du finner ut av det...

Skrevet

Hei ! Jeg skjønner du er fortvilet!

Det var en artikkel i "Dine Penger" i går om nettop det med retten til fødselspenger dersom man ikke har opptjent nok mellom to fødsler. Her er linken til artikkelen:

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=183586

Det er altså mulig siden fødselspermisjonen regnes som gyldig opptjeninggsgrunnlag.

Skrevet

Hej stakker dig!

Har egentlig ikke noen gode råd, før du må bestæmme sjælv. Men tror kanske du kunne hatt behov før att snakke med noen... ser noen føreslagit Amatea, eller ta kontakt med jordemor på helsestasjon. De har tysdnadsplikt.

Min mening ær att før det alldre fleste og ær sikker på att det gæller dig som tar valget att gøre abort ær det ær ett tungt valg. Vis en vælger det ær det ett RIKTIGT valg. Det ær bare så viktigt att ha støttende personer runt seg.

LYCKE TILL !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...