"min villemo" Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 har ikke sydd siden barne og ungdomskolen men nå vil jeg prøve meg.... noen som vet om en god bok eller en plass hvor en finner mønster (ENKLE Å sette seg inn i....) ;O)
hårsår Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Hei! Jeg er akkurat i samme situasjon som deg =) Har ikke sydd på mange, mange år, men nå har jeg kjøpt symaskin og stoffer, og vil begynne å sy. Var hos byens lokale skredder og handlet stoffer, og da spurte jeg henne om hun kunne lage noen mønster for meg til tunika, jakke, bukse og kjole. Jeg sa at jeg måtte ha det i full størrelse slik at jeg kan bare legge det rett på stoffet og klippe ut. Bestilte mønstrene i en størrelse for stor slik at jeg har god tid på meg til å lage. Tror hun kommer til å ta 30 kroner for hvert mønster, men inne på stoffogstil.no koster de nesten ingenting. Jeg bestilte fra skredderen for da kan jeg også spørre henne om råd dersom jeg sitter fast, eller trenger idèer til sying ol, men kommer til å bestille minst mulig fra henne, for hun er 3 ganger så dyr som stoff og stil. Lykke til!
lifa og Eline Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 anbefaler deg å ta en tur på biblioteket. ellers er det ett blad som heter Ottobre design som har masse barnemønster. tror det kommer ut 4 ganger i året. Der er det også ting som ikke er så vanskelige å sy. Er stolt av dere jenter som prøver selv om dere ikke ahr så store kunskaper enda. lykke til med sømmen begge to.
Nr-3-i-Magen Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Jeg har bestilt mønstre fra stoff og stil, de er veldig fine. Også finnes det en bok som heter "Barnetøy du selv kan sy 0-4 år" og "... 5-12år". Den er fra 70-tallet, og har masse kule mønstre. Boka blir ikke solgt lenger, men du kan være heldig å finne den på loft, bibliotek og antikvariater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå