Gå til innhold

hvilke bivirkninger har dere på de forskjellige medisinene?

Anbefalte innlegg

Og hvorfor har noen større doser enn andre?

Er det "problem"-basert?? Hva som gjør en ikke får barn selv?

Erikke helt inne i dette her..

Men har fått så mange svar her om alt annet at de i Haugesund blir vel enten imponerte eller latermilde.. om jeg forteller hvor infoen kommer fra=) hehe....

Fortsetter under...

Jeg er nok en av dem som har hatt lite bivirkninger. Synes de har vært ubetydelige. Hatt litt hodepine de siste spray-ukene, lett for å ta til tårene av sprøytene. Og så har jeg kjent når det begynte å skje ting i magen min (vekst av follikler), men det synes jeg bare er positivt. Etter innsetting har jeg hatt graviditetssymptomer pga medisiner.

Jeg vet ikke helt hvordan de bestemmer dosene ved første forsøk. De har sikkert noen standarder i forhold til alder, "diagnose" o.l. Ved senere forsøk kan de jo justere dosene og typer medisiner ut fra tidligere respons.

Lykke til!

på en måte gikk medisinene veldig bra for meg.... men det jeg syns har vært det værste, var hodepinen i starten... men mest av alt, har jeg følt meg så veldig sliten og trøtt... veldig... og litt nedenfor... men fikk en opptur idag, så går litt lettere....

eller så blir medisinen bestemt utifra alder, diagnose o.s.v.... jeg har litt PCOS, så jeg fikk lav dose på folikkelstimulerende sprøyte, men fikk alikevel minst 16 egg... så det er veldig individuelt, ei dame på 38 år hadde kanskje fått 3 ganger så høy dose, men færre egg som resultat.... knotete forklart, men håper du ble klokere... jeg hadde ogs¨å 400 spørsmål i starten... man vil liksom vite alt med en gang.. vite hva man skal igjennom...

bare spør mer du...:)

Første forsøk hadde jeg konstant vondt i hodet av sprayen, hver eneste dag og time.. auauau.. og sprøytene gikk greit men var utrolig oppblåst i magen..

2 og 3 forsøk gikk det litt bedre med spray selv om det var hodepine var det ikke i nærheten men var like oppblåst i magen som første gang..

Ang dose kommer an på problemet og hvor raskt egg posene vokser.. jeg har hatt 225 ie med gonal f hver gang og fått mange fine egg.

Tusen takk for svar alle sammen=)

Er bare noen dager igjen til vi får vite alt vi trenger og vite=) (tror jeg)

Men har sikkert minst like mange spm igjen etterpå om hva som da skal skje... hehe=)

Håper jeg slipper unna de aller værste bivirkningene men det er nok verdt hver en verk og tåre når barnet kommer=) (for det skal det gjøre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...