Gå til innhold

Er imodium farlig og bruke? og evt hvorfor?


Gojentå

Anbefalte innlegg

Er det noen medikamenter vi kan bruke? hva med postafen og marzine f.eks? ido form kan vel brukes? er det andre ting en bør passe på? Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

imodium : Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker mangler. Dyreforsøk har ikke vist fosterskader. Bør kun gis til gravide hvis klinisk relevant. Overgang i morsmelk: Små mengder går over. Bør ikke brukes under amming.

 

Postafen :Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

 

 

marzine :Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Ingen kjent risiko ved bruk under graviditet. Overgang i morsmelk: Ukjent.

 

Håper dette hjelper... =) er du usikker, så er det bare til å søke i felleskatalogen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe her inne om at man ikke skulle bruke imodium, men aner ikke hvorfor. postafen kan man bruke, det fikk jeg beskjed av legen min i forrige svangerskap fordi jeg var så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...