Gå til innhold

Lei av vekt press....


anesofie

Anbefalte innlegg

I dag var jeg hos jordmoren og hadde en veldig flott samtale ang vekt... Jeg er annen gangs gravid, har tvillinger fra før på 8 år og føler veldig dette presset ang vekt denne gangen.. Nå er det anbefalinger og man skal helst ikke gå opp noe særlig, føler alle er fryktelig opptatt av dette... Er nå i uke 29 og lagt på meg 12 kilo, føler det ikke spes tungt heller problematisk... Men synes igrunn det hadde vært litt deilig og kose meg denne tiden, ikke la vektpila styre svangerskapet og humøret. Jordmoren min mente dette med vekt hadde blitt hysteri og noen har angst for å legge på seg og nesten slanker seg under graviditeten... Jeg gikk opp 16 sist og alle kiloen var nesten borte etter en mnd, stort sett blir det ikke noe problem... Men er det så lett og føle seg fin og frodig med alle disse pekefingerne oppe????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du gikk opp 16 kg sist er jo ikke så ille, da! 12 kg til nå vil jeg heller ikke si er ille, og når du ammer så mister du jo en del der!

 

Forstår hva du mener, kan vi ikke få lov til å leve og blomstre:) Men det er jo klart, om man går opp over 25 kg i løpet av et svangerskap uten å ha vann i kroppen, så er det nok tungt å bli kvitt de ekstra kiloene.. Så alt med måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!! Altfor mye stress med vekta! Jeg klarer heldigvis å frigjøre meg fra dette presset og nyter det at det er "lov" å gå opp så mange kilo. Alt man legger på seg nå får man av før eller siden senere hvis man vil. Legger man på seg unødvendig mye må man bare jobbe litt mer med å få det av etterpå. Etter min mening er det en privatsak hvor mye man går opp i vekt - hvis det ikke er noe man ønsker å diskutere med andre da. Jeg gikk opp ca 18 kilo begge mine to forrige svangerskap og vet at jeg ikke kunne gjort noe særlig for å gå opp mindre. Denne gangen ligger jeg vel muligens litt etter det i løypa, men det blir spennende å se... Jeg spiser akkurat så passe sunt at jeg føler meg vel, og nyter graviditeten. Som nevnt; hva vekta havner på tilslutt er mer noe jeg er spent på enn det er en bekymring... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...