3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Heisann! Sliter litt med å få gutten til å spise nok i forhold til vekt... Han veier over 6kg, men kan finne på å spise under 800ml pr døgn. Idag f.eks har han spist 740ml til sammen. Og da vil han absolutt ikke ha mer... Han er jo bare blid og fornøyd ellers, så jeg tror jo egentlig at han får i seg nok. Ikke syk eller noe sånt heller... Skal på helsestasjonen over helga, men bare tenkte å høre om noen hadde vært borti det samme. Når de begynner med grøt vil de vel drikke en del mindre mme enn vanlig? Hvordan vet man at de får i seg nok mat når de begynner med grøt? Blir det sånn at en porsjon grøt erstatter et måltid mme, eller hvordan er det? Har null peiling, altså... Syns jeg spør litt dumt her, men det får så være... Helsesøsteren vår på helsestasjonen er sykemeldt også, så får liksom ikke spurt der heller... Skal skrive opp en masse spørsmål å ha med meg til uka.
Matja Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Hvor gammel er han? Jeg gir grøt (1/2 dl pulver) + 200 ml melk så drikker hun det hun vil ha. I dag laget jeg bare 130 ml til frokost. Til lunsj får hun frukt og melk, men i dag ville hun ikke ha melken sin. Til middag får hun middag og vann; Da drikker hun ca 30 ml. Til kvelds får hun grøt (1/2 dl pulver) og 200 ml melk. Eller velling hvis hun er veldig trøtt. De skal vel alltid ha melk til hvert måltid, tror jeg. Men jeg gir ikke melk til middage da, men det drikker jeg jo ikke selv heller, så...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 Hei og takker for svar:) Han er 3 mnd og 1 uke... Han får ikke noe grøt eller velling enda, bare mme...
Matja Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Da tror jeg du skal ta det hele med knusende ro. De spiser det de vil ha, så ikke noe å bry seg om. Så lenge han virker glad og fornøyd er det nok det viktigste. De skal jo uansett ikke ha mer enn 1 liter i døgnet. Sover han hele natten?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 8. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2007 Var litt betryggende å lese;) Han sover så godt som hele natta, er inne og gir smokk en til to ganger. Da sovner han igjen med en gang. Holdt på en uke med at hver gang jeg gikk for å lage mat, så hadde han sovnet når jeg kom tilbake med flaska... Han virker jo blid og fornøyd, så jeg tror jo ikke det er noen fare, bare godt å få en liten bekreftelse:) Kommer uansett til å ta det med helsesøster neste uke. Har hundre andre spørsmål også
Matja Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Hehe:) Helt vanlig med mange spørsmål. Bare å samle de opp, så du får svar på det du lurer på. Dette med mat er jo nesten det verste, for vi bekymrer oss så lett. Jeg vet alt om det der, men har heldigvis blitt veldig beroliget av å være her mange ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå