Gå til innhold

Vitaminer osv enn bør ta gjennom hele svangerskapet ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tar folat tabeletter og omega 3 kapsler hver dag... tror jeg slutter med folat etter 3 mnd er gått, (noe som bare er 3 dager til)... men ellers går jeg ikke på noe spesielt... tror det viktigste er å spise sunt og variert selv om det ikke er så lett. ;o) Jeg prøver i alle fall.. men hvis du spiser rikelig med fisk så trenger du sikkert ikke omega 3 kapselene heller... Ellers vet jeg ikke om noe spesielt... er bare folat jeg har hørt at er viktig i begynnelsen av svangerskapet :o)

lykke til ;o)

Dersom du spiser sunt, masse grønnsaker og frukt feks tror jeg ikke man skulle trenge noe utover de folattabl i 3 mnd.. Og meieriprodukter er viktig!

Barnet tar jo det det trenger samme hva.. Men for sikkerhetsskyld tar jeg kalsium (allergi mot melkeprod), Omega og multivitaminer.. Koster meg så lite ;) Har også lest at proteiner er viktig spesielt nå, så spiser mye egg.. Noe må man gjøre mens man venter :)

Folat skal man ta de første 3mnd. Ellers trenger man ikke ta noe hvis man spiser normalt og sundt.

Jeg derimot gjør ikke det :-D

Joda, gjør vel det, men er litt "småhysterisk", så jeg tar kalsium, omega3 og multivitaminer. Disse skal jeg ta gjennom hele svangerskapet. Kalsium og omega 3 er fordi jeg er dårlig til å drikke melk og spise fisk. Liker liksom ikke fisk nå etter at jeg ble gravid. Vanligvis elsker jeg det. Multivitaminene er bare for sikkerhets skyld.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...