Gå til innhold

Løsning i henhold til jobben?????

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer fælt på hvordan jeg skal løse dette med jobben.. Det blir jo mye frem og tilbake, og blir dermed borte fra jobben.

Hva har dere gjort og hvordan har dere løst dette? Har dere sykemeldt dere?

Hilsen ei som gratulerer alle som har fått positivt svar og som ønsker alle andre lykke til og krysser fingrene for alle!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10858083-l%C3%B8sning-i-henhold-til-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært ærlig fra dag en hos sjefen min. Jeg jobber i det offentlige og får velferdsperm når det har vært sykehusbesøk, undersøkelse etc. Fikk sykmelding for uttak og innsett.

Jeg følte at jeg ville fortelle det fordi da er det lettere å be om fri, pluss at jeg noen ganger fikk fri hele dager selv om jeg strengt tatt kunne dratt tilbake på jobb. Deilig å slippe det stresset.

Jeg har stort sett vært veldig åpen om det til venner, familie og noen kollegaer. For meg er det ikke tabu å trenge hjelp til å få barn, men jeg skjønner at folk er forskjellig og det må være lov.

Lykke til uansett hva du velger.

jeg spurte sjefen min om det og hun hadde ikke vært borti at noen fikk invilga permisjon, hun sa at jeg ville få sykemelding, men jeg tviler på at jeg får sykemeldig for en dag, vi skal til porsgrunn og det tar ca3 timer hver vei. men jeg får forhøre meg litt. ellers så får man bruke egenmeldinger da.

Det spørs litt hvor man jobbe, men man har faktisk krav på velferdsspermisjon med lønn for legebesøk etc. Vi har rett til inntil 10 dager i året. Jeg fikk det, har nok hatt 8 besøk det siste året og har bare skrevet legebesøk hos spesialist som grunn og fått innvilget permisjon hver gang. Jeg jobber i det offentlige da. Min sjef har vært veldig grei mot meg føler jeg, men jeg må jo nevne at jeg nesten aldr er borte fra jobb pga sykdom. (ikke for at det egentlig skulle ha noe å si)

Annonse

jeg fotalte det til mine ledere, de forstod kjempe godt og jeg blir ikke trukket 5 øre i lønn, så jeg kommer og går når jeg vil og må.....!!!

veldig glad for at de vet, de sender meg hjem hvis jeg er lei eller sliten.... ærlighet varer lengst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...