Gå til innhold

Toksoplasmose


Rebekka82FØDEKLAR:)

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hvor stor risikoen er for at jeg skal ha fått toksoplasmose? Var på Rhodos før jeg ble gravid, og ble vel gravid 10 til 14 dager etter jeg kom hjem. Spiste en del lammekjøtt, men tror nok at det var godt stekt, spiste gresk salat. Er generelt redd for å bli matforgiftet, men jeg tror ikke jeg tenkte noe over hva jeg spiste da siden jeg ikke var gravid da. Er nå snart tolv uker på vei. Har ikke tatt blodprøve for å sjekke dette. Burde jeg det? Det er kanskje i seneste laget nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe fare på ferde. Du ble jo gravid etter turen. Toxo. er som en forkjølelese, sier de. Så hvis du har vært det etter Rhodosturen, ville jeg ha tatt en sjekk. Har du ikke vært til første legekontroll ennå? Ved første kontroll sjekker de alltid for toxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Har allerede vært på legekontroll to ganger. Får ekstra oppfølging pga har hatt to tidligere spontanaborter. Men jeg tenkte ikke over dette med toxo da siden jeg ikke var gravid da jeg var i syden. Men det ble tatt blodprøver av meg, jern og slikt. Vet faktisk ikke alt de tok, men jeg skal ringe legen og høre. Har vært litt forkjølet nå de siste dagene, men nå er det jo over to mnd siden vi kom hjem fra Rhodos, så jeg håper dette bare er en vanlig forkjølelse, men jeg skal få dette sjekket for sikkerhets skyld tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...