Gå til innhold

Hva syns dere?


Hera83

Anbefalte innlegg

Skal vi fortelle den nærmeste familien den store nyheten i helga (jeg er da 9+5) eller skal vi vente til etter ultralyden i uke 11 (jeg er da 11+2). Jeg skal ha tidlig ultralyd pga brunlig utflod den dagen jeg egentlig skulle hatt mensen og at jeg hadde folinsyremangel for 2 år siden. Legen trodde ikke det var noe galt, men ville være på den sikre siden. Jeg tenker at folk forteller det jo uten at de har vært på ultralyd og sett at alt er bra, samtidig er det litt greit å vite at alt er bra før man sier det til andre. Hmmm... Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 10+4 på vei og fortalte det samme dagen som jeg testet positivt- både til familien og mine to beste venninner..var da bare 3+4 uker på vei.. Jeg synes det er kjekt å ha mine nærmeste å snakke med om det spennende som skjer, som f.eks time hos jordmor og lege, en liiiten voksende mage, hvilke navn vi er innom osv.. i tillegg så er det jo veldig kjent at mange mister innenfor disse 3 mnd og da er det i hvert fall godt å ha noen og prate med om dette.. så både i forhold til den store gleden vi opplever for øyeblikket og med den muligheten av vi kan miste så synes jeg det er veldig greit at noen vet om vår hemmelighet:)

 

Skjønner de som vil vente med og fortelle, men skjønner også de som ønsker å dele denne nyheten tidelig i svangerskapet:) Dette var ikke akkurat et synspunkt på om du bør eller ikke bør fortelle om graviditeten nå, men her får du i hvert fall mine grunner til at jeg valgte å dele nyheten før de 12 ukene er fullført...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 7+4 eller noe slikt på vei, og fortalte det ganske kjapt etter postitiv test til nærmeste familie og venner. Pluss at jeg nå har sagt det til kolleger på jobb.. Det var jeg nærmest nødt til for jeg jobber i barnehage med de minste, og syns det var mest rett at de visste hvorfor jeg ikke løfter og styrer så mye som før.. (har vondt i hofter og nedover lårene så vil være forsiktig) og de syns det var veldig ok å vite. Og hvis jeg skulle miste så vet de det og kan forstå hvis jeg har det tungt da.. Så jeg syns det er ok å ha fortalt det til de som jeg er mest sammen med og som betyr mest for meg. Mamma sa forrige svangerskap at hun syns det ble så utrolig laaaaaang ventetid siden de visste det så tidlig, men at hun var glad for å vite det og kunne følge med meg..

 

Alt er så individuelt, noen ønsker og noen ønsker ikke å fortelle, så i bunn og grunn er det egentlig helt opp til dere og hva dere føler er riktig! Noen fasit er vanskelig å finne.. Men jeg ser jo at jeg og Kaalrot er enig i at det er greit å ha noen som vet enten det går godt eller dårlig! :) Du får ha lykke til og håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å si det på søndag, på farsdagen. Blir en perfekt gave til de kommende bestefedre. :) Har skrevet kort fra babyen til besteforeldrene som de skal lese sammen. Blir koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må dere nesten føle litt på selv, men siden du alikevel skal ha ul om to uker, så er det kanskje like greit å vente til da? Alt er nok i skjønneste orden, men alikevel litt kjedelig å måtte komme med kontrabeskjed to uker senere OM det skulle gå være noe? Vi fortalte det til alle ganske tidlig denne gangen, og jeg mistet i uke 13. Det er IKKE noe morro å skulle fortelle alle at det ikke gikk så bra, når alle visste det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...