Gå til innhold

En liten historie og et lite spm. om kjønn

Anbefalte innlegg

Hei alle. Nå er det lenge siden jeg har vært på dette forumet, jeg unngikk forumet under "prosessen" denne gangen da jeg valgte å ikke fokusere så mye på forsøkene negativt/positivt men heller ta det som det kommer. Men det er jo også lettere siden vi har en gutt fra før og skulle i gang med søskenforsøk. Det jeg vil fortelle om som kanskje kan hjelpe noen som sliter er at det virker ganske tilfeldig dette her og at det ikke er noen "oppskrift" som følger deg på hvordan det går med forsøkene. Første runde brukte vi tre ganger før det satt (heldig vis). Forsøk 1, satte inn 2 (har tatt ut fra 8-15 egg hver gang, 5-6 befrukta) - ble gravid men mistet i uke 5. Forsøk 2, satte inn 1 - ikke gravid. Forsøk 3, satte inn 2 - Gravid! Resultat gutt født mars '06. Nå har jeg jo blitt noen år eldre siden, så tenkte kanskje at det ble enda vanskeligere denne gangen - er nå 36. Men nei da! Gikk på første forsøk! Det ble rekordmange egg befrukta (13 av 19) i tillegg fikk vi 5 på frys (har aldri hatt på frys før) - satt inn ett som festa seg og har nå termin med søskenet 3 juli-08. Krysser nå fingre for at det fortsatt skal gå bra. Det er jo tidlig enda. Lurer nå selvsagt veldig på kjønn selv om jeg tror det blir en gutt til...Noen som vet kjønnsstatistikk med IVF?? Samme er det uansett, men er litt nysgjerrig .....

Fortsetter under...

Gratulerer med vellykket søskenforsøk :o)

Jeg har ikke noen statistikk på kjønn med ivf,

men mener å ha lest her en gang at det var nevnt at det

fødtes flest gutter ved ivf...Lykke til med svangerskapet !

Gratulerer så mye:o)!!

Og takk for gode råd, godt å få bekreftet for mange tror jeg at det ikke er noe galt man gjør, selvom vi ikke lykkes. Det er ikke vår skyld at det tar liiiiiitt leeeengre tid å bli gravide:o).

Tror det er som ved vanlig graviditet det blir født noene flere gutter.

Lykke til videre:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...