Gå til innhold

Noen som har tatt innvendig ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på terimn, tror jeg er mellom 7-9 uker og har bestilt privat ul. Det eneste jeg fikk var innvendig ul (de som kunne tilby utvendig hadde kke ledige timer før om noen mndr.(?) Fordi jeg lurer vedig på dette bestilte jeg time privat heller enn å vente til jeg får legetime for så å vente på time til ul etter henvisning. Men, så synes jeg egentlig ikke det høres noe særlig ut med innvendig ul, jeg blir veldig anspent ved underlivsundersøkelser også. Nå lurer jeg på om noen har noen erfaringer med dette. Var det ubehgelig? Jeg teller litt på fingrene å heller bestille time hos legen og vente de ukene det ellers tar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt innvendig UL, og jeg synes det går veldig greit.

Faktisk mye greiere enn en vanlig gynekologisk undersøkelse hvor man tar prøver av det ene og andre.

Jeg tror ikke de kan se så mye med utvendig ultralyd i uke 7-9.

Jeg hadde ultralyd i uke 11 og dette var innvendig.

Dessuten er det du får se på skjemen helt fantastisk og du glemmer helt at du ligger og spriker :-)

Skrevet

Det er ikke ubehagelig i det hele tatt. Det gjør overhodet ikke vondt og du kjenner mindre til det enn til det å få satt inn et spekulum.

Innvendig UL er det eneste mulige så tidlig i svangerskapet. Skjønner at du blir anspent. Dette er ikke akkurat det gøyeste. Men prøv likevel å slappe av, så går det kjempefint!

Skrevet

Jeg hadde innvendig UL både 6+4 og 8+4. Synes ikke innvendig er så ille... Jeg så bare to bankende dotter på første UL (venter tvillinger :), men på andre UL så vi både hoder og kropper.

Hvis jeg var deg ville jeg bare gledet meg, enig med Catsa: UL er helt fantastisk - skjønner ikke de som holder ut til uke 18 :)

Skrevet

Jeg har tatt innvendig ul, men ikke i forhold til graviditet da. Skulle se på eggstokkene mine, men prinsippet er det samme. Jeg syns ikke det var så ille. Kjente bare at gynekologen beveget litt på den "stangen". De har på mye glidemiddel så det er ikke noe problem det altså. Bare prøv å slappe av så går det helt fint! Jeg skal på innvendig ultralyd om ca ei uke og jeg gruer meg ikke siden det var en helt fin opplevelse sist. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for fine svar, jenter! Da er jeg overbevist :) Beholder timen jeg har bestilt.

Skrevet

Jeg har også tatt innvendig ul i forbindelse med sist svangerskap. Ikke noe ubehagelig i det hele tatt, og slett ikke vondt.

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Jeg tok innvendig UL igår. Da er 5+0 idag. Bare for å se at det ikke var utenfor livmor. Så nesten ingenting, bare en slags klump. Men greit å få bekrefta da. Det var ikke ubehagelig. Han tok bare "apparatet" rett innom åpningen, 1 cm eller noe.

Gleder meg til neste gang. Da ser jeg forhåpentligvis mer. Får dette pga MA i uke 19 sist.

Så jeg anbefaler det. Tenker bare på det som er på skjermen uansett:)

Skrevet

men hva med sambo/partner da?

sitter han sammen me dere mens dere spriker for harde livet?

syns det høres verre ut, egentlig.....

Skrevet

jeg var på innvendig ul på onsdag,var usikker på hvor langt på vei jeg var så jeg ble henvist til GU. Gynekologen var så søt og ba sambo bli me inn, for det er jo viktig at han også fikk dele disse gleder med å være gravid!

Jeg hadde skjørt på meg også sto sambo på skrå bak meg så det gikk veldig greit. Han var veldig gla for å få se den lille "flekken" på skjermen. er bare ca 5 uker på vei så det var ikke så mye å se. Men det var veldig koselig å se den lille:)

innvendig ul var iallefall ikke noe ekkelt, hadde grua meg litt jeg også.

Lykke til!! :)

Skrevet

Skal de ikke lenger inn enn det skal det gå bra :) Dette var godt nytt.

Skrevet

Jeg er veldog glad for at jeg startet denne tråden - jeg er sluttet å smågrue meg. Gleder meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...