Gå til innhold

Koselig/romantisk restaurant i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som kan tipse meg om en koselig/romantisk restaurant i Oslo? Planlegger Oslo-tur i førjulstida :)

Fortsetter under...

Skrevet

På sagene i oslo er det en kjempe koslig indisk resturant. Thomas og jeg har vært der mange ganger å hatt små romantiske aftner. :) God mat, koslig atmorsfære, utsøkt service og snille priser.

Skrevet

Dinner!!

-men da må du nok bestille bord NÅ!

Skrevet

mange koselige på Aker Brygge:

Agra

Lofoten

TGI Fridays

Skrevet

Når ble Fridays koselig og romantisk???;)

Hva med Klosteret?

I bygdøy allè har du en indisk som heter cottage village (tror jeg) Fantastisk atmosfære og god service.

Annonse

Skrevet

La Rosa Magra ved siden av Ibsen museet med utsikt over slottsparken..god god mat og veldig hyggelig.

Skrevet

Nodee på Majorstuen er knallbra.

Ylajali er romantisk og svært god mat til bra pris.

Dinner er også kjempebra.

La Såda Pizza på Majorstuen

Restaurant Victor på Sandaker

Delicatessen på Grunerløkka

Skrevet
http://www.xichlo.no/index/ anbefales.. som koss anbefales denna her.mer spennende matopplevelse skal man lete lenge etter.. drømmer nesten hver dag om maten:)
Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg kan anbefale Markveien mat og vinhus på Grunerløkka på det varmeste! Utrolig romantisk, og fantastisk god mat (og vin for de som kan drikke det :)). Jeg fikk en kjempegod eplemost i stedet for vin, så vin var faktisk ikke noe savn. God service og ikke så aller verst priser!

Skrevet

Yayas hvis man vil ha thailandsk mat og stemning i førjulstida.

Helt øverst på Majorstua

Skrevet

Er ikke yayas lagt ned?

Annonse

Skrevet

Ligger ikke Yayas i vika?

Skrevet

Klosteret som en her tidligere anbefalte er jo super romantisk! Har ikke spist der på denne tiden men er jo alltid stemningsfult med masse levende lys!!! Ganske dyr da...

YaYas er forresten både i vika og på majorstua men kanskje mere morsom enn romantisk?

Skrevet

Klosteret!!!! Absolutt!! Gå inn på http://www.klosteret.no/ og titt. Dessverre gir ikke bildene på nettsiden et ærlig inntrykk, men kan garantere at dere syns det er super romantisk der. Hele stemningen med musikken, levende lys god service etc. er helt utrolig! Perfekt for en spesiell anledning :)

Ellers vil jeg kanskje anbefale ekebergrestauranten? Der er det også flott, med nydelig utsikt over byen.

Anbefaler ikke å dra på Aker brygge el lign. Oslo har så mye mer å by på enn det! Lykke til og kos dere!

Skrevet

Smia på Vålerenga. Finnes ikke mer sjarmerende lokaler!

Victor på Sandaker (både kafe og restaurant, intim og hyggelig følelse)

Palace Grill (i kjelleren- ikke mulig å bestille bord, fantastisk mat og ganske dyrt...)i Vika/solli plass

Liker Habibi også, jeg. Palestinsk. Bestill Meza! LItt fullt der ofte, men men. Har vel adresse Storgata.

Dinner i Stortingsgata. (et godt alternativ er Oriental, like ved Professor Aschehougs plass. Ikke veldig langt fra TInghuset)

Villa Paradiso på Løkka. Deilig pizza!

Skrevet

Ser fler her har anbefalt Klosteret, men jeg likevel legge in her at jeg anbefaler KLOSTERET :-) Det er bare superromantisk der med masse levende lys og fantastisk atmosfære. Virkelig å anbefale !!!!

Skrevet

Hvis du vil ha en litt mer gourmetopplevelse i tillegg kan jeg anbefale restaurant Eik ved Savoy hotell ved siden av Nasjonalgalleriet. Der serverer de ferdige menyer (du kan selv velge hvor mange retter, maten er fantastisk god, og stemningen er både romantisk og hyggelig - og god service :)

Skrevet

Spørs jo hvor mye du vil betale da:-)

Klosteret er nevnt. Det er dyrt, men både koselig og ikke minst romantisk.

http://www.klosteret.no/

Et annet veldig romantisk sted er Baltazar: http://www.baltazar.no/

Ganske dyrt det også, men veldig ok sted og nydelige lokaler. Ligger midt i sentrum ved domkirka. De har også en rimeligere avdeling i første etg.

Håper du får en fin tur:-)

Skrevet

Jeg må si meg enig om Hos Thea! Utrolig koselig og fantastisk god mat!

Det kommer vel litt an på også hva slags mat dere vil spise; min personlig favoritt er Bambus i Kirkeveien (Majorstua) hvor de har den beste asiatiske mat - vi avslutter alltid kvelden med å dele frityrstekt banan med vaniljeis :) Og mannen min pleier alltid snike bort det siste jordbæret til meg, så for meg er det romantisk!

Skrevet

Oj, mange svar, hehe :) Takk takk! Det blir nok ikke enkelt å velge blant alle disse... Ser at Klosteret er anbefalt flere ganger, må kanskje ta en nærmere titt på den da :)

God helg alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...