Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja så er jeg gravid da:-) Like etter at jeg har sluttet i min faste stilling. Jeg jobber som vikar og vil forhåpentligvis ikke ha problemer med å få fullt opp kvoten min 6 mnd jobb av de siste 10,men det jeg lurer på er :hvordan regner de ut hva jeg skal ha i svangerskapspenger,om jeg bare er i jobb 6 mnd av 10? og om jeg ikke jobber de 3 siste månedene før jeg får barnet? Blir det et slags snitt som deles på 10 eller? Takknemlig for svar,det er greit å vite hva jeg kan forvente meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10855872-jobbe-6-mnd-av-10/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar de 6 beste av de 10 siste månedene før permisjonen din starter. også regner du sammen bruttoinntekten av de 6 mnd og deler på 6 igjen. det vil da bli grunnlaget pengene regnes utifra:) Hvis du ikke jobber de siste tre månedene burde du søke om dagpenger. Jeg vet ikke hva du tjener i din jobb pr mnd, men siden du har hatt en fast stilling før (hvor du kanskje tjente mer)kan det hende månedene med dagpenger blir minst like bra betalt og regne utifra som de månedene du jobber som vikar. Lykke til! Det er iallefall sånn jeg har fått beskjed om at det er, har hørt noe om at man regner utifra lønnen den siste måneden før permisjonen, men tror det kun gjelder hvis man er fast ansatt. ? Lykke til!

Svangerskapspenger eller foreldrepenger er for meg et fett;-) Har mottatt begge deler før. Jeg er uten fast jobb fordi jeg selv valgte å slutte i jobben min,derfor så må jeg være helt uten arbeid i 8 uker om jeg skal søke om dagpenger(arbeidsledighetstrygd) så for meg er ikke det noe alternativ. Men du tror altså at det jeg trenger å gjøre er å ta de 6 beste måneden med lønn av de siste 10 og levere det fra meg som grunnlag for å få foreldrepenger altså?

Svangerskapspenger eller foreldrepenger er for meg et fett;-) Har mottatt begge deler før. Jeg er uten fast jobb fordi jeg selv valgte å slutte i jobben min,derfor så må jeg være helt uten arbeid i 8 uker om jeg skal søke om dagpenger(arbeidsledighetstrygd) så for meg er ikke det noe alternativ. Men du tror altså at det jeg trenger å gjøre er å ta de 6 beste månedene med lønn av de siste 10 og levere det inn til trygdekontoret , som grunnlag for å få foreldrepenger altså? Takk for svar forresten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...