MissO Skrevet 8. november 2007 #1 Del Skrevet 8. november 2007 Har prøvd å lese gjennom endel av innleggen her, men syntes det er vanskelig å forstå hvilke rettigheter jeg har. Jeg har går tredje året på allmennlærer utd og har termin 9.mai 08. Jeg ønsker å fullføre dette tredje året og fjerde året, slik at jeg er ferdig utdannet våren 09. Fjerde året er det ingen praksis og jeg både tror og håper at det lar seg gjøre. Det jeg lurer på er: 1) Når og hvordan skal jeg informere lånekassen om at jeg venter barn? 2) Vil lån for fjerde året bli gjort om til stipend eller vår 08 og høst 09? 3) Vil jeg motta noen form for støtte sommeren 08? 4) Mannen min er i full jobb, vi ønsker at han skal jobbe 60-70%, slik at han kan være hjemme enkelte dager i uken. Lar det seg gjøre? I tilfelle vil jeg da motta stipend fra lånekassen, eller vil det påvirke min støtte? Dette ble mange spørsmål, håper noen der ute kan hjelpe meg å få litt klarhet i ting og tang(";) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10854888-forvirret/