Gå til innhold

feriepengene? Kan man regne fød.peng utifra lønn siste 4 uker når man kun var vikar?Raskt svar takk!

Anbefalte innlegg

feriepenger-regnes de utifra foreldrepengene eller hva jeg har jobbet opp før perm? ALtså hvis jeg en vanlig mnd får utbet. 10 000 hva vil jeg sånn ca å utbet. en mnd hvor jeg har ferie?

og hvis man har jobbet 80% i en vikarstilling frem til den dagen man tok perm-kan jeg da levere inn siste lønslipp også holder det? Eller må jeg regne ut i fra de 6 beste av de 10 siste.?Jeg jobbet der så og si i underkant av tre måneder før permisjonen startet. før det har jeg hatt tre andre jobber og gått på dagpenger. Hva er liksom kravet for å regne ut i fra siste lønning? må man være fast ansatt? Jeg jobbet på en måte kun fremtil perm, har ingen avtale om å arbeide der etter perm.

Fortsetter under...

Du opparbeider deg feriepenger på det du har tjent hos arbeidsgiveren din i 2007. Det er vanlig at det blir utbetalt i 2008, men har du vikariat kan det være de utbetaler dette den siste arbeidsdagen din.

Enten frå du 12 % eller 10,5( tror jeg ) av inntekten du har hatt hos arbeidsgiver. Det pleier å stå klart og tydelig på lønnslippen.

Du opparbeider deg også feriepenger på foreldrepenger. Da får du 10,5 % feriepenger på de første 12 ( 100 % ) eller 15 ( 80 %) ukene av permisjonen din. Begynner du permisjonen din i f.eks januar 2008, får du feriepengene utbetalt i 2009.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...