Gå til innhold

hva synes dere om svingbarehjul?

Anbefalte innlegg

Dere som har prøvd flere forskjellige vogner, hva likte dere best?

Jeg har sett på en emmeljunga vogn med 2 litt mindre svingbare hjul forran og to større hjul bak.............den føltes kjempe lett og svinge med inne i butikken........med bare en hånd og allt =0)

Lurte på hvordan den var i vinterføre og hun i butikken sa se det ikke var noe problem.

Man kunde bare flytte håndtaket over til den andre siden og trille vognen med de store hjulen forran og ha de små svingbare som man kan låse bak.

Lurer bara på om DEN VIRKELIG ER HELT O.K I SNØSLASK/ SNØ OG GRUSVEIER..??

Må snart kjøpe vogn....og det er ikke lett og bestemme seg. Har jo ingen erfarenhet fra førr.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10854390-hva-synes-dere-om-svingbarehjul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes svingbare hjul er helt suverent - det blir SÅ mye lettere å håndtere vognen! Har ikke fått teste på snø, men har snudd og låst de små hjulene på grus/sand, og det går forbløffende bra! Mange inne på www.nybaktmamma.com som har mer snø-erfaring enn meg, spør de!

Men jeg skal i all fall adri kvitte meg med svingbare hjul!

Syns det er helt genialt!! Hadde mine fordommer jeg altså, men så prøvetrillet jeg OTH, Emmaljunga og div andre merker da jeg var i Sverige en gang. Inntil da hadde vi brukt Simo-droget. Og hjelpes for en forskjell. Du sparer nakke og skuldre for en del belastninger. Og jeg bor på vestlandet med slaps og snø og det er ikke noe problem. Hjulet kan låses og hvis det er mye snø så er det en fordel. Men jeg tror det er en fordel å ha svingbart hjul av en viss størrelse og med luft. De små plasthjulene som finnes på enkelte vogner tror jeg ikke egner seg på snø. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med OTH'en.

Bor i københavn, hvor det kan være litt trangt om plassen på fortau, ombord i bussen og i butikken, så vi har hvertfall kjøpt oss trehjuling med svingbart hjul. Er kanskje litt utålmodige i trafikken begge to, og etter å ha hatt sambos lille niese med oss i Zoo i barnevogn (tror det var en litt eldre Odder), var vi temmelig enige om at et sånn uframkommelig beist skal vi hvertafll ikke ha.

Er også litt skeptisk til de vognene med små hjul forann i slaps og snø, så vi ville også ha en med stort lufthjul framme.

Vi har kjøpt en Quinny Freestyle, selv om mange kommer og advarer mot den, så ser jeg ikke helt poenget i alle klagene. Noen mener den velter lett,, nå har jeg ikke fått tatt den riktig i bruk ennå, men vi har da testet den her i stua, ved å hene alt slags tungt på den, og den virker da temmelig stabil på meg. Bagen er kanskje litt liten, men for oss som får barn i desember blir nok ikke det noe problem, siden barnet er så lite gjennom hele vinteren får det nok masse plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...