Gå til innhold

Til dere som har menn som går på Pergotime.....

Anbefalte innlegg

Min mann ble satt på Pergotime nå for å få fart/tykk på svømmerne slik at de kan passere uten "problem". De er funnet en liten blokkering i ene sædlederen....Purvis har sagt at man bør ha utløsning opptil 5 gng (!) i uken for å fjerne denne blokkeringen. Samtidig er det sagt at vi kan prøve selv å bli gravide nå (etter 4 missluykkede IVF med altfor dårlig sæd), for prøven er blitt mye bedre. Føre eggløsning bør vi jo vente 3-4 dgr for å samle opp gode sædceller, ikke sant? Det samme gjelder jo ved IVF. Det jeg tenker er at vi bør få ut de gamle ved å ha hyppig utløsning, men samtidig spare opp? Er det noen som vet svaret på dette? Nå har jeg ringt så mange ganger til Purvis, så jeg kvier meg litt til å ringe på nytt....

Fortsetter under...

Heia Tinna!

Dette innlegget passet veldig bra for meg, men jeg vet ikke om jeg kan svare deg...

Vi var hos Purvis for to dager siden. Han fant ut at den ene sædlederen er tett og at det var tegn til (pågående eller tidligere) infeksjon på UL. I tillegg mente han at mannen kanskje har spermantistoffer. Sædprøven var i følge han mye dårligere enn det vi har fått beskjed om her i Tromsø. Vi har hatt tre runder med kontrollert stimulering og tre IVF/ICSI-forsøk. Under alle forsøkene har jeg fått ut mange egg og en del blir befruktet, men de stopper opp i utviklinga. Akkurat nå føles alt dette ganske bortkastet.

Tromsømannen skal (foreløbig) begynne med tre medisiner. Pregnyl (sprøyter) i to uker, antibiotika og Pergotime (om en uke). Det står ikke noe i Felleskatalogen om bruk av Pergo til menn, men jeg forsto det sånn på Purvis at den skulle forbedre sædkvaliteten og at Pregnyl skulle være "Plumboen"... Jeg kan godt ha misforstått for det var mye info på en gang. Fikk mannen din flere medisiner?

Vi fikk også beskjed om hyppig utløsning. Gjerne hver dag...;-) Samt at mannen måtte spare opp før EL... Jeg forsto det altså slik at det var i forbindelse med Pregnyl han måtte ha hyppig utløsning (men vet ikke hvor lenge etterpå) og at han etter det måtte spare på svømmerne (som ikke svømmer så bra...).

Så hmmm... Det var vel egentlig ikke noe svar. Si gjerne fra hvis du kommer nærmere løsninga:-)

Jeg har lest om Pregnyl og den skal bedre sædkvaliteten, så da er nok Pergotime "plumboen". Jeg satt den 1. sprøyta med Pregnyl intramuskulært på mannen på lørdag, så da er det Pergo fra kommende lørdag. Lurer på når fra han må ha de hyppige utløsningene...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...