Gå til innhold

Syk, tett i nesa og drit lei av å være forkjølet!!!!!!!!!!!!!og alt annet..

Anbefalte innlegg

det er nok 4 eller 5 gangen jeg er syk i svangerskapet, og det gir seg f*** ikke heller.. vræl. Er så tappet av krefter om dagen i tillegg, og jeg som ikke har vasket et eneste babyplagg. gulp!

I tillegg til forkjølelsen sover jeg utrolig dårlig, finner ingen god liggestilling lenger. Og når jeg først føler at jeg sovner så må jeg ake meg ut av sengen og ut på toalettet for ente gang(bruker jo en evighet på å komme meg ut av sengen)!

Og matlysten er på vei bort, det eneste som frister er kaker :S og det er jo ikke mat!!!

I tillegg har jeg fått sånne valpefett "kuler" på lårene så nå er ting bare helt fantastisk...

Sorry for et meget deprimerende innlegg.

Fortsetter under...

og ja en annen ting, vi finner heller ikke navn til den kjære gutten vår.. noe som går meg på helsene om dagen.

Så kjære dere med fantasi, fyr løs med guttenavn!

Jeg må bare komme med et lite råd angående forkjølelsen din! Sleit med det samme selv en stund, men så begynte jeg å ta tran, og det har fungert utmerket for meg altså, så prøv det! Du får kapsler om du ikke liker smaken;o) Dessuten er jo det strålende for den lille i magen også, hvertfall i motsetning til kaker.. hehe, kjenner meg sånn igjen!

Når det gjelder guttenavn er jo det veldig vanskelig egentlig, men jeg har tre jeg liker godt; Filip, Leon og William. Så kan dere jo vente med å bestemme dere inntill dere får truffet han da, det kan jo kanskje gjøre det litt enklere å se hva som passer:o)

Hei

God bedring :)

vi venter en gut denne gangen.. vi har vel egentlig bestemt oss for Brage, de er lit sjeldent, iværtfall ingen eg veit om som heiter de her vi bor. men ser dselvfølgelig ann når han blir født, om de da ik sku passe seg til han.

Eg har 10 dager til termin i dag, og føle meg veldig klar til å bli ferdig.

Valpefettet går bort. Se der er du ett problem mindre. Hva forskjølelsen og slappheten angår: Du må drikke masse, gå på en helsekostbutikk og forklar dem problemet. Så får du sikkert noe remedier som piggerdeg opp og som hjelper med å drive ut forkjølelsen. ! PS unngå melk. Men vær flink til å drikke varm te/varm remedie te.. Du får bare springe på do noen dager( regenr med at du også har peanøttblære for tiden:)). Vitaminer regner jeg med du tar, men dytt innpå et par ex. Legg deg på sofaen og se på krapp tv og dorm innimellom. Så du får hvilt deg litt. Om du har vaskemaskin lett tilgjenngelig sett på en vask i ettermiddag og få noen til å henge baby klærne opp for deg... Skjønner at du blir lei deg og oppgitt.. det er lov. Man sprudler da ikke over hver dag. Lykke til og god bedring

hjertelig hilsen

Annonse

Velkommen i klubben!!! Har vært medlem i forkjørelsesklubben siden fredag, først i dag begynner det å gi seg litt.. Tar omega 3-kapsler hver kveld, og nå tar jeg sanasol i tillegg (funker som bare pokker :-)

Og som andre sier over her, drikk MASSE!!! Jeg går konstant rundt med en vannflaske....

Du gjør i alle fall rett i å få det ut! Her på forumet er det lov å være både langt oppe og langt nede. Håper nå likevel at forkjølelsen din gir seg snart? Hva slags guttenavn liker du da?

God bedring!

Super kiper`n å være i bad Shape når det er ting som skulle vært gjort..som om man fortjener dette på tampen av ventingen liksom! Har selv gått med infulensa i over en uke, vondt i hals og tett i nese, men det verste..sinnsykt vondt i ryggen! Funket å ta en ispost m varmt vann å legge på nakke å rygg å neserot...:) Ta tran, men ikke ta for mye folkens, tran inneholder vitamin A, som ikke er særlig gunsting for barnet om man tar mer enn anbefalt døgndose! Har alltid slitt med halsbetennelse o.l. men lærte av en Skotte en gang at ved å drikke varmt vann med sitron og honning holder man det på avstand! (mye antioxidanter) Har siden alltid drukket dette når jeg har kjent h.betennelse og vond hals nermer seg og ikke hatt h.bet.etter dette! Funker som snus:) Er man kvalm i tillegg, ta litt ingerferrot i koppen også, det er bra mot kvalme.. God bedring alle som sliter:)

Uff stakkars deg:o(

Ikke press deg selv for mye ved å tenke på alt du bør gjøre, det har jeg gjort og det føltes ikke godt..imunforsvaret vårt som gravide er lavere enn ellers og det tar litt lengre tid å bli frisk, så ett tips er: gjør alt i ditt tempo. Har du snakket med legen om nesespray o.l. som kan hjelpe?Ang sovestilling så har jeg ikke gode råd for sliter med det samme, men mine venninner som har fått barn sier at man bare må sove når kroppen sier i fra uansett tid på døgnet..ikke alltid babyen i magen vil at vi skal sove hehe..

Kaker er godt!og jeg koser meg med noe søtt hver dag, men har skjønt at jeg må begrense meg, så nå gir jeg søtt til meg selv som belønning for noe annet hehe det letter litt på samvittigheten;o)

Ang guttenavn..uff og huff...det der er ikke lett..broren min sa: hvis du får gutt skal han hete Jonathan..så vi får se..selv er jeg veldig sikker på at jeg får jente..Hva med Kasper, Aleksander, Ask, Kristian, hm...kommer ikke på flere i farta..er enig at dette er vanskelig!

Har også blitt forkjølet, men det er første gang i løpet av svangerskapet. Guttenavn: Patrick, Odin, Noah, Vegar, Håvard, Sander, Even, Kenneth, Emil, Christer, Kristian, Kevin, Jonas, Mathias, Jøran, Eirik, Daniel +++ Det finnes jo sååå mange fine navn, men e vanskelig å elge et. Jeg venter til ungen blir født før vi finner navn. Må se hva den "passer" til å hete...

Lykke til!

Så snille og omtenksomme dere alle er!!!

Må bare få si at jeg ble glad når jeg leste alle di fine innleggene dere har postet tilbake til meg!

Jeg tar tran, alltid gjort :D men alikevel kommer den forkjølelsen snikende... :(

I dag er en litt lysere dag, så i dag har jeg store planer om å vaske ned badet og møte en venninne. Så får jeg sette sambo til å vaske litt baby klær i helga!

Tusen tusen takk for alle fine navn, Jonathan ble nevnt og det er jo veeldig fint da ! Men som flere av dere sier så blir det kanskje lettere å velge navn når de er født, og kanskje det blir litt mer naturlig å sette navn på den lille da!

Ha en strålenden helg alle sammen :)

Annonse

Nesten som jeg selv skule ha skrevet det.

Tips mot tett nese, drikke masse vann frem til kl 18 (da unngår jeg noe flying på do siste halvdel av natten) og ta ett dampbad med 5 dråper japansk peppermynteolje i mot tett nese. Det har hjulpet litt her.

Har også kjempe søtsug tillater meg litt, men prøver å dempe det litt med et glass med grape juice. Det bitre opphever litt ac søtsuget;)

Lykke til og go helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...