Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Etter å ha brukt zendium voksen tannkrem til småen en gang for en tid tilbake (vi var ikke hjemme, og hadde glemt tannkrem), så ble småen syk. Fikk typiske allergiske reaksjoner i en litt mildere grad enn hva han pleier om han har fått i seg melkeproteiner. Så oppdaget jeg at voksentannkremen til zendium faktisk inneholder melkeproteiner.. Nå har det seg sånn.. Småen er en bestemt ung mann (fyller 3 år om 2,5 timer). Han vil veldig gjerne nå ha postmann pat tannkrem, denne er av merket zendium. Inneholder alle zendiums tannkremer melkeproteiner? Eller er det kun denne ene voksentannkremen? Vil jo så gjerne kjøpe den tannkremen han går og titter på hver gang vi er i butikken, men jeg er skeptisk :-/
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2007 Lurer forresten på hva i all verden de skal med egg og melkeproteiner i tannkrem ? :-/
Regnbuemor til 2 Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 http://www.zendium.no/ fant dette til deg. Det står at Zendium nå inneholder råmelk (colotrium? eller no sånnt) fordi det er bra for bakteriene i munnen.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2007 Ja, tittet på siden og så det, men står ikke noe på barnetannkremen :-/
Nusseline♀♀♂ Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Det lurer jeg og på. Spurte på apoteket, men det var ikke mye hjelp. Kikket på innholdsfortegnelsen, men ble ikke mye klokere. Burde det ikke stått colostrum da? Det gjør det ihvertfall ikke, står det det på voksentannkremen? Gutten min har forøvrig alltid brukt denne tannkremen og han tåler ikke kumelk. Om det er allergi eller intoleranse han har vet jeg ikke, men pirkeprøven var positiv på melk.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 Jeg ringte like gjerne og spurte. De sa at barnetannkremen ikke inneholdt melkeprotein.. Voksentannkremen inneholder melk og egg proteiner. Om innholdet i barnetannkremen skulle endres ville det bli skrevet på tuben, men hun regnet med at de beholdt den for barn fri for dette.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2007 Og, uansett vil ikke denne mengden melkeprotein være noe problem for de aller fleste allergikere og ikke for de med intoleranse (de reagerer på laktose). Desverre er gutten vår hyperallergisk og reagerer alt. Kan f.eks ikke bruke samme kniv til å smøre hans skive etter vår om vi har brukt vårt smør ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå