Gå til innhold

Sex i første trimester

Anbefalte innlegg

Ja, jeg må bare spørre, er det mange av dere som kaster dere over pappaen (eller noen andre..) for tiden?! Jeg gjør nemlig ikke det... Er så fokusert på den lille som vokser og gror inni magen og ofrer ikke mange tankene på sex. Lysten er heller ikke helt på topp! Leser at det er "vanlig" å få økt sex-lyst i første trimester pga hormoner etc., men der må jeg melde pass gitt. Noen her i juni-klubben som har noen tanker rundt dette? Tror kanskje jeg må forsøke å gi pappaen litt mer kos fremover, hvis ikke kan dette bli 9 ekstra lange måneder for han, ser jeg for meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10853073-sex-i-f%C3%B8rste-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Det er ikke så uvanlig at lysten blir litt borte, samtidig som det er veldig vanlig at lysten øker.

Jeg må være ærlig å si at denne gangen svinger lysten veldig, mens da jeg var gravid første gangen var jeg veldig redd for at sex skulle skade den lille. Tenkte da som du på at den lille vokste inni meg. Men etterhvert da jeg forsto at dette skulle holde økte også lysten igjen.

Skal krysse fingrene for samboeren din jeg, at lysten øker, ellers kan det som du sier bli lange måneder;o)

Bare tuller, ta vare på deg selv du og gjør det du føler for. Påtvungen lyst er ikke godt for hverken deg eller fosteret!

Lykke til!

Jeg har lest at i 1. trimester er ofte lysten helt fraværende, men at dette kan endre seg i 2. trimester. Da er det visstnok mange som blir ekstra lystne, da perioden med kvalme som regel er over og man føler seg generelt bedre. Så lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...