Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Har i et par mnd plagdes litt med syre i brystet, sure oppstøt, følelse av mat som ligger i spiserøret i flere timer etter matinntak, masse raping og luft som kjennes ut som stikking og ubehag rundt omkring i brystet. Og blir tungt og puste flere ganger og dagen, spes etter jeg har spist. Kjenner det er luft som gjør det, for gir seg når lufta flytter seg nedover kjenner jeg. Tidligere fikk jeg en voldsom angst av disse stikkingene og tungpusten, men har liksom kommet fram til av meg selv at det er plager i spiserør, mage.. Har også masse luft i magen, og sjelden avføring. Pleier egentlig å være veldig regelmessig. I går hadde jeg vondt i ryggen, og skulle på jobb. Tok 2 ibux før jeg dro. Etter jeg kom på jobb ble jeg fryktelig dårlig, fikk kjempevondt mellom skulderbladene på ryggen og vondt øverst i magen/brystet, en intens brennende følelse. Ble kvalm og var sikker på jeg skulle besvime. Måtte bare sitte ned en stund, så ga det seg sakte men sikkert.. Fikk i meg litt mat etter hvert og da ble det bedre.. Tror det kunne være ibuxen som gjorde det, og hadde spist lite tidligere på dagen. Får et sultensug øverst i magen bare kort tid etter jeg har spist, men klarer ikke spise mye av gangen, men suget lindres. I tillegg har jeg vært veldig trøtt, svimmel og utilpass i snart 2 mnd, urolig i kroppen. hjertebank. Har aldri følt meg slik før, så har vært sykmeldt en stund pga dette.. Men nå har jeg lest litt på nettet om magesår og magekatarr, og lurer på om jeg kan ha en av delene.. Noen andre som har opplevd dette, som kan fortelle om sine erfaringer? Fikk ikke time til lege før den 20 nov, så det blir lenge og vente..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Oi, ble veldig langt dette, men håper noen gidder å lese likevel:)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg har visst ifølge legen min (eller en tidligere lege da) kronisk magekatarr. Det arter seg slik at jeg får problemer med fordøyelsen veldig lett, må spise ca det samme til ca samme tid hver dag, ikke stresse osv. Om ikke (og av og til uansett) får jeg veldig vondt i magen og blir oppblåst-. Smertene kommer som krampetak eller bølger og kan vare alt fra bare 3-4 timer til flere døgn.Det er faktisk så vondt at jeg ofte ikke klarer å gå oppreist og må ligge sammenkrøpet med varmlaske mot magen osv.. På meg fungerer ikke smertestillende ved slike smerter. Men man lærer seg å leve med slikt etter noen år. Har du snakket med legen din?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg hadde magesår i en alder av 23 år:) Betydelig/konstand kvalme, spesielt etter inntak av mat. Stikkene, sviende smerte i magesekken (rett under ribbeina på høgre side) Sterk smerte i magesekkområdet når man trykker der.
Cat.68 Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg har netopp blitt behandlet for magesår, og smertene jeg hadde var mer sånn krampeaktig og en sviende følelse i magesekken. Jeg hadde ingen problemer med avføringen. Det ble egentlig bitte litt bedre sånn umiddelbart etter at jeg spist, men så satte det igang igjen. Er vanskelig å si sånn over nett om dette kan være magesår eller magekatarr, De symptomene du beskriver synes jeg ligner ganske mye på angst også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå