Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Kjenner en hvis mor har ms og jobber et sted der hvor ene pasienten har ms, og vil gjerne lære mer om det..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Hei. Det finnes ulike grader av MS. Det er svært forskjellig fra person til person hvordan anfallene er, hvor lenge de varer og hvor ofte man har dem. Jeg er selv en mor til en gutt på 3 år. Har heldigvis kun hatt 1 anfall etter at jeg fikk han. Da mistet jeg føligheten i føttene, fikk problemer med å gå og dovenhet i fingrer og ankler/føtter. Dette vedvarte i 1 måned, før alt var tilbake til det normale igjen. Det er det eneste anfallet jeg har hatt på 8 år faktisk. Selvfølgelig er jeg plaget med trøtthet hele tiden, men tenker ikke over det. Vil heller ikke si at det er anfall. Jeg vil anbefale deg å gå inn på ms.no eller mssiden.no og lese mer om sykdommen. Syns det er flott at du er interessert i denne kompliserte sykdommen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg har og lest at ms har symptomer som kan ligne på mange andre sykdommer (liksom sykdommen lupus...ikke at jeg sammenligner de to, men de har symptomer som kan gå til mange andre ting). Er det mye sånn nummenhet under anfallene? prikking? Lest at mye går på det å kunne gå og bevege seg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Her kan du lese mer om ms: http://www.ms.no Det er ms-foreningen sine sider. Har selv en mor som har ms (den vanligste formen for det, relapsing-remitting ms tror jeg den heter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå