Gå til innhold

Til alle prøvere!!

kristina87

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år, har en samboer som er 27. Vi har akkurat kjøpt oss en leilighet og har det super bra!!! Vi har veldig lyst på barn begge to, men jeg har lenge sagt at jeg vil vente et par år til jeg er litt eldre, men nå nylig endret jeg oppfatning! Vil veldig gjerne ha barn nå og vi har bestemt oss for å forsøke. Vi har alt vi trenger for å gi en baby alt! Føler at alt er så "perfekt" som det kan bli! Noen som føler det samme av dere prøvere der ute?=)

Fortsetter under...

Hei!:)

Så koselig og spennende at dere har bestemt dere for å prøve!!:) Jeg er 21 og sambo er 24 og vi føler også at alt er ganske "perfekt". Sambo eier leiligheten vi bor i, så har vi 2 biler og god inntekt. Det eneste som ikke er helt tilrettelagt er at jeg studerer (og jobber litt ved siden av), mens han har tenkt å studere til høsten. Men vi har økonomi til det selv om vi begge blir studenter, så da er det jo ikke noen hindring;)

Hvor lenge har dere vært sammen? Jobber/studerer du?

vi har vært sammen to år i mars=) Jeg jobber og har litt samme "problem" som deg, nemlig at jeg vil studere om et par år. Akkurat nå jobber jeg heltid og forbedrer 3 fag fra vgs. Etter det vil man jo sikkert studere, men det burde jo ordne seg det! Når det gjelder økonomi så har vi den på plass uansett vi også, og det burde ikke være noe problem selv om jeg skal studere en gang i fremtiden=) kjæresten min har jo allerede en utdannelse så den delen er han ferdig med=) hvor lenge har dere vært sammen da? har dere prøvd lenge eller akkurat begynt? hvor i landet kommer dere fra? Nå ble det mange spm her=)

hei :)

Jeg er også i samme situasjon. Min kjære og jeg kjøpe oss leilighet nå i sommer, og har vært sammen i over tre år. Jeg er 20 og han er snart 21. Vi har også veldig lyst på en liten en, men jeg har nettopp begynt mitt første år på høyskolen, så dette må planlegges..Han er ferdig med utdannelsen sin, så vi har god økonomi. (Jeg jobber i tillegg til skolen).

Har dere tenkt å få baby før dere begynner å studere, midt i eller..?

Jeg har lest mange innlegg hvor mange har fått barn i studietiden. Jeg har lyst til det.. Da blir det mellom 2 og 3. året. Så jeg utsetter 3 året en stund. Men da må alt klappe med en gang osv..

Et spørsmål,

Hvis min 42 uker i permisjon og termin er i okt,

må jeg da begynne på skolen de to månenden (august, sept),

eller får jeg takket nei til plassen og heller gå hjemme? (med egen økonomi.. ikke støtte fra lånekassa) men får jeg penger fra lånekassen utansett fra oktober? Eller må jeg ha vært på skolen de to månedene?Grunnen til at jeg ikke vil begynne på tredje året, i bare to måneder er på grunn av studiet..

Håper noen veit svaret!!

Hei.

Jeg er en jente på 21 år, samboer 24år. Vi har det omvendt av dere, her er det jeg som jobber og han som studerer. Vi føler også at alt er "perfekt" for å få baby nå. Selv har jeg ønsket dette en god stund, men han har begynt å ønske seg dette siden i sommer. Vi er nå i 1pp, og jeg håper ikke at vi må vente veldig lenge før det klaffer. Men man vet jo aldri på forhånd da.

Hei=)

Kjæresten min er ferdig med utdannelse, og jeg venter med utdannelse et par år, syntes det er den beste løsningen=) Jeg vet ikke hvordan det her med skole og lånekassen fungerer dessverre.. hvis jeg var deg hadde jeg ringt trygdekontoret og snakket med de. det er jo masse regler for å få penger under svangerskapet. siden jeg jobber heltid må jeg jobbe 6 av 10 mnd under svangerskapet for å få full lønn etter at barnet er født og man er i permisjon. Masse regler å sette seg inn i... Men det er også veldig viktig å finne ut, for man vil jo ha mest mulig penger! hehe=)

Håper noen kan gi deg svaret så du finner ut av det=)

Annonse

Det var slik jeg og sambo begynte å prøve ;-p Bare følte at NÅ skal det bli... og vi gledet oss veldig til alt. Men så gikk det 9 laaaaange måneder før babyen tok bolig i magen min. Så det var mye frustrasjon og tunge tanker ei stund. Mye tårer da gitt. MEN så plutselig ble jeg gravid, og vi gleder oss såååå innmari. Har kjøpt oss hus, og skal flytte inn iløpet av 2-3 uker. Jeg er stdnt på høyskole, så får støtte fra lånekassa. Sambo er selvstendig næringsdrivende så han jobber veldig mye, så jeg er mye alene, men nå som det blir hus så skal det gå greit =) Jeg er 31 uker på vei =) =) =) Gled dere til alt fremover... alt er så spennende. Og pass på å kose dere masse sammen. Dette er ei så fin tid selv om man kan ha mange plager, osv. Vil ønske dere masse masse lykke til jeg. Håper det klaffer fort for dere! Ønsker dere alt godt. Klemmer fra meg

Tror nok det ordner seg med studiene. Tror til og med at det er mange fordeler som f.eks. økonomisk støtte, barnehageplass og at man har mulighet til å være mer sammen med barnet. Og så lenge kjæresten din er ferdigutdannet er det ihvertfall ikke noe problem:) Vi har vært sammen i 4 og 1/2 år, så synes det er på tide at vi blir en til;) Vi har prøvd i 11 måneder, så begynner å bli litt lei. Vi kommer fra Oslo. Hva med dere?:)

Jeg og kjæresten er 20 og 21, begge med faste stillinger. 2 biler, og hus:) Så vi har det veldig flott vi:)

Sluttet på pillen i aug 06, og fikk den positive testen i okt 07, og babyen kommer 1 juli:D

Vi prøvde ikke sånn som mange gjør, men lot det egentlig gå sin egen gang:) Å tilslutt funket det også:D

Så nå storgleder jeg meg:D

Lykke til:)

Annonse

ja planen er vel å begynne prøving nå, men jeg har noe problem med magen som legen ikke vet hva er enda,så vi driver å vurderer om vi kanskje skal vente å se hva det er først, tilfelle det blir mer komplisert å fikse med barn i magen=) nei får håpe mensen holder seg borte! hold meg oppdatert på om den kommer eller ikke da!

Det skal jeg gjøre:) Så får du holde meg oppdatert om hvordan det går med prøvingen deres. Skjønner at dere vurderer å vente og se hva det er først, det er jo helsa di som er viktigst. Det er en annen jeg skriver med som også sliter med vondt i magen uten at legen visste hva det var, og hun har sluttet å spise melkeprodukter, gluten og noe mer. Det hjalp veldig for henne. Så kanskje du er allergisk mot noe? Håper du finner ut av hvorfor du har vondt i magen snart, så dere får startet prøvingen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...