Gå til innhold

Er d noen her som har blitt gravid mens dere hadde mensen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan jeg ALDRI tenke meg at går an....

 

Under menstruasjonen så kvitter jo livmorveggene seg med det som har bygd seg opp for å ta imot et evt. befruktet egg, så dette hørs helt fjernt ut for meg. Tør nesten påstå at det er umulig.

 

Normalt sett så har man eggløsning sånn ca. midt imellom første mens-dag av en menstruasjon og første dag av neste menstruasjon. Dette kan selvfølgelig variere noe oss kvinner imellom, men stort sett er det nok sånn for mange.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk det går an - synes vagt å minnes å ha sett en dokumentar om en eller annen kultur hvor kvinnene ble sendt vekk fra mannfolkene mens de blødde av kulturelle (eller religiøse) årsaker, og der var det nevnt at det FINNES dem som faktisk er fruktbare så tett etter mensen at de aldri fikk barn på grunn av denne tradisjonen. Men det er klart, har man eggløsning rett før/etter at man er ferdig å blø, vil man vel få en syklus på omtrent tre uker i stedet for de vanlige fire. Helt utenkelig er det jo ikke...?

 

Eller alternativt hvis man blør besatt lenge... (måtte i så fall være forferdelig kjipt å ha mensblødninger på 14 dager!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg mener, er at man kan da ikke ha eggløsning SAMTIDIG som man har mensen??Kan godt hende noen har det rett etter, men kan ikke se for meg at det går an å ha begge deler samtidig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Egget fester seg ikke med en gang det er befruktet. Det bruker noen dager på å "rusle" sin vei ned til livmor. Si det bruker 3 dager på dette. Der kan egget bruke opptil 4 dager før deg fester seg. Det vil da si at egget har brukt hele 7 dager før det fester seg i livmor. Bare en tanke jeg har på at det faktisk kan være mulig..

 

2. Hvordan kan man da ha mensen når man er gravid? Hører jo stadig om dem som har mensen. Grunnen til at folk kan ha mensen de 3 første mnd av svangerskapet er:

 

Før 3mnd av svangerskapet er det det gule legeme(eller egglederen?) som skiller ut hormoner som hindrer mensen og el. Men etter 3 mnd er det morkaka som tar over jobben! Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med min første ble jeg gravid 3 dager etter menstruasjon... Så det går an å være fruktbar så tidlig. Men kan ikke tenke meg at man kan bli gravid mens man har mensen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når jeg hadde EL. Har aldri lagt merke til, eller fulgt med på hvordan kroppen er når jeg har EL så jeg har ikke peiling. Hadde da en normal 28 dgr syklus, og mensen hadde jeg i 3 dgr..

Kanskje sædcellen levde veldig lenge der inni..... :-)

 

Etter at jeg har fått barn har syklusen blitt tulla til hos meg, har brukt h-spiral og mistet mens. Men nå blør jeg bare 2-3 dgr og det er igrunn veldig fint!

 

Men det mest vanlige er vel en menstruasjon på 4-5 dgr vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...