Gå til innhold

aldri brukt flaske melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

eg FULL ammet heeelt te sønnen min var 16 mnd gammel.

aldri brukt mor ersatning, el noe.

bare ammet.

eg gav han vanlig ku melk da an var rundt 1 år, ammet morgen kveld te 15 mnd og ammet morgen te 16mnd så sluttet eg med å gi an pupp.

gav han vanlig ku melk heller. han protest ikkje.

fungert helt perfekt.

eg kom meg ut om kvelder og dagene uten an grine etter pupp.

han er utrolig snill og blid og fornøyd gutt!!

familien min sier han er den snilleste barnebarn av alle ..

utrolig:-)

noen som ha ammet flere mnd uten å bruke morersatning???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo være den dummeste personen som befinner seg her inne på dib!

Bra at sønnen din er det snilleste barnebarnet da, for moren er iallefall en ondskapsfull melkemaskin uten evne til å sette seg inn i andre sin situasjon! Du har forspilt dine sjanser her inne på Flaskemelkforumet, og jeg håper at du ved neste fødsel opplever akkurat det samme som mange her inne har opplevd X 100!!

Lykke til, smart ass!

Skrevet

hææ???

hva ha eg sagt???

du må jo være den dummeste personen som befinner seg her inne på dib??????????

Skrevet

Hmm? Nå har jeg lest innlegget flere ganger, men jeg er like lost. Lurer litt på hvor du ville. Klapp på skulderen? Flink jente?

Vi er jo flaskemammaer her da, så oddsen for at noen her har fått fullamme er vel slim to none. Vi skulle jo ønske at vi kunne ammet, men sånn gikk det dessverre ikke. Eller ville du vri kniven rundt i såret?

Jaja..uansett hva poenget ditt var. Hurra for deg. Kjipt for oss. Sånn er livet.

Skrevet

Hvorfor skriver du egentlig et sånt innlegg her inne på et forum som heter "Flaskemelk"? Tror du det er en grunn til at vi gir babyene våre melk fra flaske? Og at vi ikke pumper oss?

Det er kjempeflott at du har ammet til barnet ditt var 16 mnd, men noen av oss klarte det ikke i 16 dager en gang, og det kan være at noen føler seg veldig kritisert av et sånt innlegg som du skriver. Mange her inne har gått gjennom et helvete av smerte, skrikende og sultne babyer som ikke får nok mat, babyer som ikke vil suge pupp, som ikke får til å amme, som får psykiske problemer pga ammepresset som er i landet vårt fordi de selv ikke klarer det. Noen sliter med dårlig samvittighet fordi de ga opp etter "bare" en, to eller til og med tre måneder. Dager med skriking, smerte, bekymring. Der man først prøvde å gi pupp, deretter måtte varme varme vann, ha i mme-pulver og gi dette, før de måtte gi mm. Deretter måtte de pumpe seg til neste måltid. For ikke å snakke om å vaske og koke flasker!!

Noen har sluttet å amme fordi de hadde konstant smerte pga brystbetennelse. Alle har sin historie, men mange sliter med dårlig samvittighet til tross for dette. Tenk hvis du ikke hadde klart å amme babyen din, og at den skrek hele tiden, og så skal du ha dårlig samvittighet for å gi den mat bare fordi det ikke kom fra din egen pupp? Det er jo ganske skummelt, eller hva?

Så derfor er det gaaanske teit å komme med et sånt skryte innlegg her inne på et forum hvor ganske mange sliter med å komme over at de måtte gi babyen sin melk fra flaske, og attpåtil morsmelkerstatning. Slike innlegg gjør at den dårlige samvittigheten kjennes litt igjen.

Skjønner du ikke det?

Skrevet

Snakk om å bomme totalt på valg av forum for å skryte av å ha ammet lenge!!!!!!! Jeeezzzz.....

Skrevet

Dessuten så bruker vi morsmelkerstatning og ikke morerstatning, for vi er nemlig veldig bra mødre i utgangspunktet :)

Skrevet

Nesten litt trist innlegg, synes det virker som om lyset er på men ingen er hjemme. Det var sikkert ment å provosere, men så ble det bare litt teit istedet.

Skrevet

Tror i grunnen bare det var en fiktiv person jeg...

Men har dere seriøst aldri brukt morserstatning? Jeg bruker det støtt og stadig når jeg er sliten! Har en snill nabo som stikker innom av og til så jeg kan ta meg en tur på pub. Kan jo drikke meg full hver dag jeg siden jeg ikke ammer! For det er vel ikke sånn at det man drikker kommer ned i flasken vel??? SKRIIIK!!!

Fnis ;-)

Skrevet

Hehe... Kan vel ikke si at jeg tok dette så fryktelig seriøst... Er vel en provokasjon vil jeg tro, men kunne godt vært spart...

Skrevet

kanskje jg er helt lost siden jg ik full ammer.

men betyr ik det å full amme at babyen bare får morsmelk.

det trodde jeg.

om det er rett det som jeg tror så fullammet du ik i 16mnd.

går ut fra at babyen din fikk mat mellom ammingen om morgene og ammingen om kvelden.

men som sagt, jeg kan ta feil, siden jeg ik har fullammet.

dessvere, skulle gjerne klart det :(

Skrevet

Hehe:) GODT poeng, Iizzie :-D

Som sagt; En fiktiv person!

Skrevet

Her inne var det jo så koselig!! Ingen var ekle mot hverandre og bare hjelpsomme.... les litt nøyere på hvilket forum du er inne på neste gang eller hva?? For dette hjalp absolutt ingen av oss!!

Og hvis du er en fiktiv person som mange her tror....så stakkars deg... har du ikke bedre ting å gjøre enn å såre og tråkke på andre mødre?? Virker ikke så lykkelig lenger....

Skrevet

JANNIS80 ble medlem på dib 7.november, og skrev sitt siste innlegg 7.november. Kjedet seg vel på intelligensforumet (kranglesiden), og tok seg en runde for å erte opp allmennheten. God tur videre.

Skrevet

jaja,la hun styre på...hun har jo "vunnet" hvis dere bryr dere.

Jeg både ammer og gir mme på flaske. er like stolt av begge deler:)

Skrevet

Det måtte jo komme et sånt innlegg også...

Klart hun vant! Vi skulle jo bare ikke sagt noe, sånn som vi har gjort så mange andre ganger når noen kommenterer at vi ikke ammer...

Faktisk så syns jeg det tristeste med hele dette innlegget er det du skriver, mamsen, for du har heller ikke skjønt hvor store problemer det kan gi et menneske å ikke kunne klare å mette sin egen baby.

Jeg er ikke stolt over at jeg klarte å amme en måned, eller at jeg ga flaske samtidig. Men jeg er stolt over det valget jeg tok om å slutte å slite meg fullstendig ut sånn at datteren min endelig kunne få en oppegående mor da hun var 1 mnd gammel. Stolt over å ha tatt et valg som gjorde at datteren min ble mett i løpet av 10 minutter og ikke 1 1/2 time! Stolt over å ha tatt et valg som gjorde at datteren min endelig begynte å legge på seg. Stolt over å ha tatt et valg som gjorde at datteren min slapp å skrike av sult halve dagen.

Det er bra du klarer å kombinere, men det er noen som fremdeles sliter med alt styret de gikk igjennom før de begynte å fullflaske. Det kan du jo lese på forumet Ammedebatten... Og de har kanskje ammet i 5-6 måneder allerede!

Skrevet

beklager at du tok deg nær av det du skrev,men det var ikke meningen. jeg tar til meg all kritikk,derfor skriver jeg aldri under som anonym.

men jeg syns ikke det alltid er lett å måtte gi tillegg.... føler jeg må forsvare meg hver gang jeg tar frem flasken når jeg er blandt folk. føler meg ikke tilstrekkelig nok,hvis du skjønner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...