Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror ikke du MÅ ta ferie,men tar du den ikke mister du jo retten til ferie det året.

Man kan jo overføre noe ferie til neste år, men avhengig av arbeidsgiver er det ikke sikkert du kan overføre alle ukene...

Noen arbeidsgivere vil også kanskje si at du MÅ ta noe av ferien din...er nok litt forskjellig praksis. Du kan jo forhøre deg litt på arbeidsplassen din...

t ikke om du mente meg... men kan prøve å svare. vet ikke om du kan kreve å få ferie på etterskudd fra det første året.siden ferie i permisjon er frivillig, er det på en måte du som har valgt og ikke benytte den rettigheten. men om du ikke har hatt ferie i løpet av det siste året fordi du har hatt perm, skal man kunne ta det etter perm. du må ikke ta ferie i permisjonen , men noen arbeidsgivere krever at du tar ut de fem ukene du har krav på. hvis du derimot fortsatt er i permisjon har du også krav på fem uker ferie. Når jeg søkte om foreldrepenger i permisjonen sa hun på Nav at jeg kunne ringe når som helst og si ifra når jeg ville ha ferie, oppdelt eller sammenhengende, så det må ikke bestemmes når du søker. Håper dette hjalp.. jeg er litt dårlig på å forklare..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...