Gå til innhold

Dere som har termin i løpet av de neste to ukene...?!

Anbefalte innlegg

Har hodene festet seg? Har termin neste fredag og var hos legen i dag som sa at hodet ikke hadde festet seg ennå. Ble litt lei meg for jeg har hørt at hodet må festes før fødselen... Vil ikke gå langt over tiden =(

Noen som har erfaringer hvor dette ikke har hatt noe å si??

Fortsetter under...

Hei, hodet har ennå ikke festet seg hos meg, men jeg har ennå 17 dager til termin da. Jeg fikk beskjed av JM at det ikke var sikkert at hodet ville feste seg før fødselen siden jeg er andregangsfødende.

Hei

Vet ikke om det har noe å si om hodet har festet seg. Hører litt forskjellig om akkurat d...

Men tror d varierer spesielt om du er førstegangs el ikke.

Jeg har termin 19.nov, men magen min "sank" for ca to uker siden og fikk konstatert at hodet er festet hos jm for vel en uke siden.

Føler meg stor som en hval og klar for å se den lille nå:)

Tror uansett ikke du skal fortvile!:)

Hodet må feste seg før en fødsel, men det kan jo skje akkurat under fødselen også, for den må jo synke ned for å bli født:-)

For noen fester hodet seg lenge før fødselen, mens hos andre skjer det ikke før selve fødselen.

Annonse

Jeg var hos legen på kontroll idag. Og hodet var ikke festet. Er førstegangs og har termin om 2 dager! Legen mente at det ikke betyr jeg må gå lenge over termin... HÅPER ikke det!! Man må være litt mer forsiktig om vannet går. Legge seg ned,og ringe føden og forklare at hodet ikke er festet, da får du mest sannsynlig beskjed om å komme til sykehuset.

Var hvertfall det legen forklarte til meg idag...

Var på kontroll i dag (16 dager til termin) og legen sa at hodet nesten er festet, men at det er litt bevegelig ennå. Han sa at hodet ligger langt nede i bekkenet og at det sikkert snart er helt festet :-)

Har vært litt nervøs for det, fordi jeg har hørt så mye forskjellig om hva man skal gjøre hvis vannet går og hodet ikke er festet. Jordmor sier at det er gammel overtro at man skal legge seg ned og hentes av ambulanse, mens mange andre (deriblant legen min) sier at retningslinjene er at man skal henstes i ambulanse... vet ikke helt hva jeg skal tro, så håper egentlig på at han fester seg for da er jeg ihvertfall sikker :-)

Er førstegangs...

Det er ikke nødvendig at det festes for at fødselen skal starte, det eneste er jo som sagt om vannet går (hva man skal gjøre da...).

Jeg var hos jm i dag, hodet har ikke festet seg men kommet godt ned i bekkenet. Jeg har termin om 11 dager og er 2 gangs fødende, er dermed ikke sikkert det fester seg. Jeg spurte henne om akkurat det med at hodet er festet/ikke festet, hun sa at det var viktigå legge seg ned hvis vannet gikk og man hadde rier for da kunne navlestrengen komme. Hvis man ikke hadde rier var det heller ingen åpning og dermed ingen fare, men uansett ringe føden hvis vannet går. Selv om hodet ikke er festet hos meg var det ingen fare siden babyen lå godt nede. Om hodet på babyen din ikke er festet ennå betyr det ikke at du kommer til å gå langt over tida:)

Lykke til med fødselen!!

Hadde termin for to dager siden, hodet er ikke festet og heller ikke gått ned i bekkenet.. :-P Festa seg ikke med førstemann heller, gikk 14 dager over tiden.. Men tror ikke det har noe å si om hodet er festa, to av mine venninner hadde babyer med hodet festa og gikk 10 og 16 dager over termin..

Annonse

Hodet festet helt seg for en uke side her, og babyen er godt plantet ned i bekkenet. Noe som merkes veldig godt!! Jeg syns ikke magen har sunket så drastisk men ser jo at den har sunket noe. Har 10 dager igjen til termin. Tror ikke det har så mye å si akkurat når hodet fester seg og hvor lang tid det går før man føder, det er veldig indiviuelt har jeg fått vite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...