Gå til innhold

Til de som har opplevd å bli gravid ved ivf/icsi.....

Anbefalte innlegg

Har noen av dere hatt forsøk hvor ingen av eggene ble befruktet, eller at delingen av eggene var kun 2 delte? Er så deprimert nå, 1 forsøket ble 3 av 6 modne egg befruktet og de var kun 2 delte. 2 forsøket ble ingen av de 6 eggene de fikk ut befruktet, og sambo har bra kvalitet, men dårlig mengde. Bevegeligheten er litt nedsatt, men de tok jo ut de som kunne svømme kjappest.

Nå på det 3 forsøket skal vi prøve icsi, og håper på bedre resultater. Tenk visst ikke sæd og egg passer sammen da? Blir kvalm av tanken! Alle rundt meg er gravide eller har barn. Hadde vært litt mer optimist om eggene mine hadde delt seg optimalt.

Fortsetter under...

Jepp det har jeg! Hatt 3 ICSI-forsøk; massevis av egg men nesten ingen modne, befruktet men ikke optimal deling... Nå har vi fått verdens skjønneste lille gutt som alt er blitt 4 mnd gammel... Hold ut og lykke til!!!

Hei Kulemagen! Så glad jeg ble nå!!!!! Da håper jeg på det beste denne gangen! Har ikke mistet håpet helt, men blir så lei meg når egget ikke deler seg optimalt eller det blir befruktning. Takk for svar :-)

Hei.

Vi hadde først et IVF-forsøk der vi fikk ut 15 egg, men ingen overlevde/ble befruktet, og dermed ingen tilbakesetting.

Deretter hadde vi et ICSI-forsøk der vi fikk ut 13 egg, og 7 ble befruktet med veldig bra kvalitet (Ifølge de på Riksen). Ett ble satt tilbake, seks ble fryst ned. Vi har i dag en sønn på ti mnd etter dette forsøket.

Lykke til!!

Hei Jons!

Nå fikk jeg tårer i øynene, ååååå så herlig å høre!!!!!! Dere er helt fantastiske jenter! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne siden. Jeg krysser fingrene mine for at det skal gå denne gangen, begynner på spray 21 november, så jeg håper jeg rekker et forsøk til før jul, det får blodprøven min avgjøre, om jeg er skikkelig nedregulert.

Tusen takk for svar, det varmer skikkelig! :-)

Annonse

Krysser fingrene for deg, skal se det er ICSI som er tingen.

Selv var jeg litt nedfor da vi fikk høre at vi måtte ha ICSI neste gang etter det mislykkede IVF-forsøket uten tilbakesetting. Surfet på nettet og leste alt jeg kom over om eggdonasjon. Var sikker på at det var det som var løsningen. Har også skjønt etter å ha frekventert diverse sider vedr. ass. befr. at det er ganske vanlig å tenke mye rart. Så om du har hatt litt negative tanker vedr. ICSI (det er jo enda mer hjelp enn IVF...) er du ganske så normal :o).

Selv er jeg i alle fall veldig positiv til ICSI, kan jo ikke annet når sønnen min hyler og skriker i trass over alt han ikke får gjøre :o)

Igjen, lykke til!

Tusen takk igjen! :-) Er så hyggelig når noen svarer på noe jeg spør om og trøster meg :-) Er veldig spent på icsi, og håper vi får mange befruktede egg. Det jeg har tenkt mest på er om eggdelingen blir optimal, har kun fått 2 delt den gangen det ble befruktning. Men det er jo aldri noe fasitsvar på dette her, men har mer troen på dette når jeg får høre tilbakemelding fra andre. Går til akupunktur og vakummassasje, så jeg håper det gjør susen på blodgjennomstrømmingen i kroppen min som ikke var helt på topp.

Masse lykke til til deg også med lille gutten din :-) Må være helt fantastisk å endelig oppleve det å bli mamma :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...