Makkapakka Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Etter råd fra HS grunnet lav vektøkning de siste 2 ukene, har jeg bestemt at min lille 3 mnd. jente skal få mme i tillegg til pupp. Jeg skal først amme i ca 1/2 time, deretter gi mme. Dette blir en ny verden for oss..... Jeg hadde håpet å fullamme så lenge som mulig, men jenta mi blir rett og slett ikke nok mett av pupp! Vi prøvde første flaske i sted, og det gikk ikke bra. Hun hylte og hylte og ville ikke spise. Klarte tilslutt å få ned ca 70 ml. Hun virker fornøyd nå, så litt mett ble hun nok Men, hvordan gjør dere dette med mme sånn rent praktisk? Koker opp vann, heller på flaske, blander med pulver og avkjøler.....Dette tar jo lang tid hvis jeg skal gjøre denne prosedyren hver gang. Jenta er jo sulten og hyler jo! Grusomt å høre på... Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Hei. Jeg har gitt begge mine MME og gjorde det slik: Kokte opp vann og hadde i litt maltekstrakt (når det var nødvendig.) Satt flaskene i kjøleskapet og når de skulle ha mat varmet jeg opp vannet igjen og hadde i pulveret.(laget flasker med vann til et døgn av gangen) Dette fungerte bra for oss ihvertfall.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Hei:) Håper flaskingen går litt lettere etter hvert. Hos oss gjør vi det sånn at vi har kokt, avkjølt vann i kjøleskapet også fyller vi opp med kokende vann til passe temp i flaskene og har oppi pulver når lillegutt skal ha mat. Dette funker veldig fint på tur også Ellers høres det veldig genialt ut å gjøre som Anonym over her sier; ha ferdig kokt vann på flaskene i kjøleskapet og varm dem opp og ha i pulver til hvert måltid. Mange som bare varmer vannet opp i mikroen. Tar bare noen sekunder. Håper du finner ut av det og finner det som er enklest for dere. Lykke til!
Matja Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Jeg gjør som Anonym, og har alltid gjort det. Dvs, ikke i begynnelsen da jeg ikke visste at det gikk an... Har prøvd det samme som Mamma'n til Emil, men det blir bare styr her i gården!! På tur har jeg med en pakke med NAN, en termos med varmt vann, og en liten plastbeholder som alltid ligger i vognen. Når lille gull skal spise heller jeg melken i flasken (hvis den ikke allerede er der før jeg går), heller det varme vannet i beholderen, setter flasken oppi og melken er varm i løpet av 30 sekunder. De fleste steder, med mindre du går i skogen da, har jo kokvarmt vann, så da kan du få det der. Feks på kafeer. Bare pass på og ikke bland melken for ett døgn; Den skal lages til hvert måltid Lykke til
Makkapakka Skrevet 7. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2007 Takk for tips.... Men, hjelpe meg for et styr dette er! Hun vil jo ikke ta flaska!!! Føler jeg er i bakvendtland - jenta mi vil ta pupp, men ikke flaske... Hun søker og søker etter pupp og klikker helt ta jeg kommer med flaska. Er det smaken på mme eller flaska tro? Huff, dette var ikke noe gøy nei.... Håper hun venner seg til flaska etterhvert og at hun går mer opp i vekt!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Det kan være begge deler, hun blir forvirret fordi hun vet jo hva hun vil ha og hv or hun finner det...og så kommer du med en flaske? De foretrekker pupp og mange streiker lenge, det er et vanlig problem at barn som har blitt ammet ikke tar flaska så lett. Du kan prøve å pumpe litt mm på flaska så det er en kjent smak til å begynne med. Så har NUK noen flaskesmokker som er litt mer lik en pupp enn en typisk smokk. Du kan jo prøve den? Det kan ta tid, men hun skjønner det nok etterhvert. Lykke til :-)
Matja Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Har du prøvd å la pappa mate? Noen ganger kan visst det hjelpe også fordi hun da ikke kjenner lukten av deg. Jeg har også hørt at de blir forvirret, men det går seg nok fort til Jeg måtte bytte smokker fordi min lille ikke ville ha dr.Brown smokkene lengre, hverken de små eller de store, og nå bruker vi bare mam. Men du kan jo forresten prøve å kjøpe en av de tynne dr.Brown flaskene. De har ganske tynne og små smokker sånn at hun (eller hadde du gutt?) slipper å gape så mye. Tror de har de i et annet merke også. Ett eller annet på B, tror jeg... Hvis du bor i Oslo har de de i smalgangen på Grønland;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå