Gå til innhold

Hvor langt er jeg på vei?


Google

Anbefalte innlegg

Jeg hadde første dag i siste mens for 4 uker og 3 dager siden. Er jeg da litt over 3 uker på vei eller litt over 4 uker på vei. Skriver jeg 3+3 eller 4+3 her inne. Hvilken uke skal jeg nå se på når jeg ser på utviklingen uke for uke.

 

Jeg ønsker privat UL i ca uke 10. Noen som vet om det normalt er lang ventetid på dette? Jeg bor i Trondheim. Noen som kan anbefale hvor jeg kan bestille privat UL.

 

Kan man høre hjertelyd i uke 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Orkideen

På babyverden.no finner du en terminkalkulator som forteller deg hvor langt du er i svangerskapet.

Graviditeten regnes fra siste mens første dag, så jeg vil anta at du er 4+3.

Det er ikke normalt å høre hjertelyden i uke 10.

Ved private legesenter kan du få time til privat UL på dagen, det har hvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro at du er 4 uker på vei men om du går inn på babyverden så finner du en veldig fin termin kalkulator som ramser opp det meste av datoer og slikt når det skjer noe med barnet..

 

du får også vite hvor langt på vei du er :o)

 

(ligger på høyre side av siden når du komer inn på babyverden)

 

lykke til ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du regnes for å være 4 uker (4+0) på vei den dagen du ventet mensen igjen. (om du har en mer elle mindre normal syklus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 +3

du hører ikke men kan se hjerte slå:)

tror ikke det er lang ventetid nei.

dr. brodtkorp er en du kan bestille hos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG mange termin kalkulatorer og beskrivelser på termin beregning...

Hallo... Ikke vansk.

 

SKJERPINGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

 

Ble litt forvirret. Orkideen svarer meg her at det ikke er vanlig å høre hjertelyd i uke 10, men samtidig er det mange her inne på forumet som skriver at de har vært på UL allerede i uke 6-7 og hørt hjertelyd. Når er det altså vanlig at man hører hjertelyd?

 

Er det hensikt å ta utvendig UL i uke 10, eller bør jeg ta innvendig UL (privat UL altså). Er dette noe jeg gir beskjed om når jeg bestiller time, eller er det noe jeg blir enig med lege/jordmor når jeg kommer dit? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...