Gå til innhold

Hvilken vogn har du kjøpt / tenkt å kjøpe?


Erisa*

Anbefalte innlegg

Vi lurer litt på Emmaljunga City Cross med City Bag, men har ikke bestemt oss helt enda..

Hvilken vogn har dere kjøpt, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt Basson Roma Kombi vi. Ganske lik Emmaljunga sin.

Den har alt vi kan ønske oss på en vogn! Store, gode hjul(med tanke på føret vi skal trille i.) Stor bag. Stort trekk over vogna,som går veldig høyt opp til kalosjen.(så det er lite snø/regn/vind som kommer inn...)

Stelleveske, myggnetting, lettvint & få opp/ned. Bæresæler på bagen. Lufteteknikk/netting på kalosjen som kan dras opp om sommeren.

 

Hmm...masse masse...Så på Emmaljunga sin og, men den har ikke lås på kalosjen. At den bare dras rett opp & ned liksom. Så når barnet blir større & sitter i sportsdelen, kan den bare dytte den ned selv.

 

Emmaljunga er kanskje litt stiligere på utseende, men...

 

Vi gleder oss til å trille h*n i den.........snart!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du grunngir så konkret på hvorfor dere valgte Basson Roma Kombi:) Vi står nemlig mellom den og Emmaljunga Edge Duo, og det er ikke et lett valg.

Har hørt mye positivt om Basson, og en del negativt. Men jeg tenker, produsentene må vell ha forbedret det som eventuelt ikke har vært bra nok? Personlig så liker jeg godt at Basson har så stor bag, det gir god plass til barnet i tilegg til en voksipose. Men er enig med deg i at Emmaljunga er stiligere på design. Så lurer jeg ikke også på om Emmaljunga var lettere å trille? Hmmm... valgets kvaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kvaler her også. Man skulle jo nesten tro at barnets framtid og skjebne her i verden var avgjort av våre kritiske valg der vi stor med store mager i barneutstyrsbutikken:-) Vi har vel nesten bestemt oss for en simovogn, men så var det om man skal ha kombi eller duo da... Får jo vinterbaby - får knerten plass nedi bagen med dunpose og klær og alt?

 

Ja, for dunpose har vi bestemt oss for. Syns den var finere enn sånn voksipose.

 

Når vi endelig har bestemt oss for hvilken vogn - må vi bestemme oss for hvilken seng. Hehe - sånn er det å være førstegangsere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le, kjenner meg igjen:) Samboer er mildt sagt dritt lei av å tråkke i butikk etter butikk, der jeg spør om de samme tingene hver gang, men ALDRI får bestemt meg:p

Dunpose har jeg ikke tenkt på.. Burde jeg det?? :P Hehe, neida.. Det er vell slik for oss førstegangs ja, alt skal planlegges og vurders opp og ned i mente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Brio Duo vogn fra førstemann og den får holde til en baby til. I tillegg har vi dunpose (Odenwalder) også fra førstemann, så vi trenger egentlig ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Vi har kjøpt (eller rettere sagt fått) Emmaljunga Smart Duo Combi. Tror det var det den het.... Det er i allefall ei stødig vogn med fin størrelse på hjulene, romslig bag og grei å håndtere. Ikke viktig for oss at vogna var lita og lett (type by-vogn hvor man skal inn og ut av buss/trikk, inn på butikker, opp mange trapper osv), vi bor i enebolig og kjører diger bil så det skal gå greit. Heller ikke så nøye på design, så vi valgte 2007-modell, i stedet for 2008 (som damen i butikken selvfølgelig helst ville selge til oss). Så nå venter vi bare på nurket som skal puttes oppi vogna=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Simo kombi vogn. Kjøpte den fordi vi gjerne ville ha en vogn med bag vi kan ta ut, og at når vi bruker den som sportstrille så er setet litt høyt, så ungen ikke får eksos og alt sånt fra biler rett i ansiktet når vi går langs veien. Det at vognen var smal hjalp også, siden vi skal oppbevare den i en bod i blokka der vi bor, og boddøra er smal..

 

Kikket på Emmaljunga og noen som het bosson tror jeg. Likte dem godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene!

 

Vi har allerede fått låne en vogn fra svogeren min, den er brukt til to barn, og har så smal bag, syns jeg. (sånn kombivogn, husker ikke hva den het, for merket var ukjent for meg). Så vi er litt i tvil om vi vil bruke den eller om vi skal bruke alt for mange penger på å kjøpe ei ny vogn... Tror kanskje vi ender opp med å prøve den vi har, og heller kjøpe ny hvis ikke det funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo duo, fordi den har stor bag som lett taes av understellet med et klikk, og fordi sportsdelen er høy og robust til den tiden. De forbedringene de har gjort de siste årene er helt perfekte. Ensfarget stoff, uten boblelignende stoff, bærehåndtak på bagen, ryggregulering i bagen, seler til sportsvognen, forsterket handtaksregulering, samt at de har beholdt den store gode handlekurven under vognen-det er det nemlig ikke alle vognene som har! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.vi har betsemt oss for Baby travel som man får kjøpt på babyproffsen i töxfors/sverige. 3 like store hjul med fleksibelt forhjul som man også kan låse, god plass under (viktig synes jeg, og sjelden bra på 3hjulingene). Billig.Virker kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reservert en Gesslein Future kombivogn i kobberbrun, med en stödig myk bag. Får den i hus i starten av desember. Gleder meg masse masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Falt for den fordi : fire hjul som begge önsket, vendbar, kan senke/heve OG 'knekke' håndtaket, fulgte med ekstra forhjul som er mindre og svingbare, som gjör vognen lett å trille når det ikke er snö. Bruker store vanlige lufthjul på snö. God handlekurv, fin sele, fin bag, kul farge. Kan få kjöpt lammeskinnspose og mye annet ekstra utstyr til den om man vil. Skal visst väre god kvalitet! Kan bruke maxi cosi bilsete på hvis man kjöper adaptere i tillegg. den er höyere enn Teutonia, men lavere enn simo. Helt super!Falt rett og slett for den med en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...