Gå til innhold

Når kan man starte med samsoving?

Anbefalte innlegg

Gutten min vil ikke sove alene i senga si.... sliter veldig på natta fordi han må sove tungt i armene mine etter nattamming før jeg legger ham i senga si og det tar tid.... Når kan man begynne med samsoving? Er det noe å anbefaler eller helst ikke? Han sover med engang når jeg legger han ved meg i senga vår.

Takk for hjelpen!

Fortsetter under...

Vi startet da han var to uker... Hvis ikke blir vi helt helt utslitt, for han sover som en gud sammen med meg (samboer har flytta på gjesterommet, så det ikke skal bli trangt i senga, superromantisk dette å få barn;) men sover nesten ikke alene i sengen sin

Snuppa her har sovet i sengen siden sykehuset. Ikke hver natt, men de nettene hun er vanskeligst sover hun på min side av sengen med sin dyne, og jeg og mannen sover på hans side. Når hun våkner første gang og skal ha mat, legger jeg henne i sengen sin igjen. Da er hun bare halvveis våken, så da gidder hun ikke å protestere :o)

Jeg har ikke hatt henne i senga i det hele tatt jeg. Det har lissom aldri passet sånn, men det må være deilig for de som gjør det :-) Nå må jeg si at jeg røyker og det anbefales jo ikke smasoving da... (jeg vet fortsatt ikke hvorfor)

Gullet mitt sover i sengen sammen med meg, med sin egen dyne. Ligger litt i sin egen seng også.....jeg prøver det først.

Mannen min har midlertidig flyttet ut på rommet til jenta vår på 5 år........slik at hun ikke kommer springende inn på natta også. Vi har rom vegg i vegg, men hun har ikke sluttet med det enda, og 4 stk i senga hadde blitt veldig trangt.

Hun blir heller ikke så sjalu tror jeg, når pappa sover på samme rom som henne, når mamma sover sammen med babyen.

Annonse

har samme problem som "jeg og matias" .. lille snuppa sovner gjerne etter amming, men vil ikke sove i egen seng etterpå, hun våkner når vi legger henne ned, og da er det på'n igjen med puppen..

så vi har satt bagen fra vogna mellom oss i senga, så jeg slipper å fly mellom sengene våre (står rett ved men..) så etter amminga lar jeg henne ligge ved siden av meg til hun sover dypt, før jeg flytter henne over i bagen. om hun holder på å våkne hjelper det ofte å styke litt på henne, eller bare la henne høre at jeg er der..

ikke alltid like lett å få de små til å sove! :)

dette m røykere og samsoving har noe m at de stoffene man tar inn i kroppen(v røyking) blir pustet ut i lang tid etter man har røyket.(hjelper liksom ikke å pusse tenner) Dvs at man da puster disse stoffene mot barnet og barnet kan reagere på dette. krybbedød er vel en av måtene å reagere på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...