Gå til innhold

uff kanskje begynne på reductil

Anbefalte innlegg

veier 76,5kg og er ca 170 høy. skal til legen på mandag og se igjennom kva eg egentlig gjør galt når dt gjelder trening og kosthold ( men legen sa idag at ut ifrå det eg fortalte så gjorde eg alt rett) siden eg har holdt på no i over 2 mnd uten resultat. bmi min ligg på ca 27 så då kan eg akkurat får utskreve reductil. men har ikkje lyst å begynne på de selv om eg vil ned i vekt. siden eg har hørt flere sie at de først går ned og med ein gang de slutter så fyker de opp dobbelt så mange kg enn kva de låg på før de begynte. Trudde aldri i hele mitt liv at eg noen gang måtte bekymre meg for vekta mi, vertfall aldri gå til lege for det. eg er ein 19 år gammel jente som er i fysisk god form og trener regelmessig og eter sunt!

Eg blir så deprimert at eg får lyst til å grine=(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10848060-uff-kanskje-begynne-p%C3%A5-reductil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Med en BMI på 27 så kvalifiserer du vel ikke til å bruke Reductil med mindre du er i fare for å få noen livsstilssykdommer eller av andre grunner må raskt ned i vekt? Men uansett, jeg hadde aldri tenkt jeg skulle begynne på denne medisinen, jeg har ikke sett på meg selv som stor nok til medisinering, det virket som et nederlag å si at nei, dette klarer jeg ikke på egenhånd. Jeg har gått GR-kurs i flere omganger og tatt av vekt, men gått opp alt igjen hver gang.

Dette med å gå opp i vekt er ikke noe særskilt fenomen for Reductil, det å gå opp iv ekt er et resultat av at man spiser mer enn man forbruker av energi, så det har ingenting med medisinen å gjøre for dette vil skje uansett hvilken slankemåte man benytter seg av. Det at jeg går på reductil nå gjør ikke at jeg raser ned i vekt. Dersom jeg spiser det samme som før, like mye og like galt, og trener like mye som før (eller like lite) så gpr jeg ikke ned i vekt, uansett hvor mange piller jeg tar om dagen. Det reductil gjør for meg er at den tar bort behovet mitt for å kose meg med snop (som jeg fant utallige unskyldninger for å proppe i meg senest sist uke) og den gir meg en pause fra det å ta stilling til om jeg skal gidde å gi meg selv dårlig samvittighet pga all den driten jeg stapper i meg sånn at jeg kan etablere sunne og bevisste vaner. Jeg har ikke lyst til å leve resten av livet uten alle de søte gode tingene som finnes der ute, men jeg må skape meg gode rutiner for hvordan, når og hvor mye jeg kan spise. Og så må jeg trene og holde kroppen min i form.

GRunnen til at legen min og jeg ble enige om å starte nå er at jeg er i faresonen for både diabetes og hjerte- kar sykdommer, og jeg vil ikke kjempe så nært den grensen resten av livet. Så nå skal vekta i første omgang ned, og så skal jeg få hjelp til å holde den der uten medsiner, og på den måten forebygge disse livsstilssykdommene, som jeg i tillegg er disponert for pga genene mine.

Så kjære deg, du er 19 år, og trener du masse og vet med deg selv at du spiser rett, så skal du ikke bry deg så mye om BMI. Den gir en pekepinn på hvordan vekten din er i forhold til høyde, men den sier ingenting om kroppssammensetningen din. Jeg feks, har det jeg vil kalle en "kunstig høy" BMI. jeg er 163 og veier i dag 84,8 kg (startet på 87) og jeg skal ned til 70 kg (ikke til 60 som det heter seg at folk på min høyde skal veie). Og selv på 70 kilo vil jeg ha for høy BMI i firhold til normene. Jeg vil fortsatt være overvektig utfra BMI, men det skulle man ikke tro, for da har jeg ikke mye usunt fett på kroppen, men kraftig benbygging og muskler som veier en helt bråta.

OG det du må spørre deg selv om er HVorfor du vil ned i vekt (kanskje finner du at du trives akkurat slik du er :)

Lykke til!

takk for svar=) Eg vil ikkje begynner på noen slankepiller for det er heilt rett som du sier at mange går bare opp etter de har slutta. Men eg veit ikkje om eg er i fare for å få disse sykdomene. grunnen til at eg vil slanke meg er fordi eg hater kroppen og eg trives rett og slett ikkje i det hele tatt. eg likte meg ganske bra då eg låg på 67kg og det er det som er minste målet mitt=)

Da synes jeg du skal fortsette med det du holder på med og bil med i vektklubben.no Det er gratis og der får du mange tips om hvor mye du skal spise og trimme for å gå ned i vekt. Nøkkelen er standhaftiget, selv i motgang... Ikke tenk for masse på vekten din, det blir det ikke noe godt av (tro meg, jeg har lært på den tunge måten...) men spis sunt, kos deg skikkelig i helgene og trim fordi det er gøy. Gjør noe aktivt som du synes er gøy et par-tre ganer i uken, det gjrø noe med deg!

Eg liker å trene eg, spinne så svetten fosser av meg og trene styrke til melkesyren kjem og tar meg:D hehe.. er vektklubben gratis?:S syns eg såg at det kosta noe med 300 i 3 mnd, 400 i 6 mnd og noe med 600 kr i året.. tar eg feil?? Eg er VELDIG bevist på kva eg eter fordi typen min ser heilt rart på meg når eg f.eks går og sammenligner alle kjøttdeigpakkene på butikken om kva som inneholder minst kalorier:D

Eg tar alltid det som inneholder minst kalorier og sukker. Melk drikker eg bare skummet viss eg først skal drikke melk ellers drikker eg jo bare vann siden eg ikkje liker brus, juice eller saft noe særlig.

Eg klarte nesten å sprekke idag, ville sånn ha ein liten bit med rochekule:P men eg la pakken bestemt ned i skuffen, tok meg vann og satte meg på spinningsykkelen og svetta av meg 400 kalorier. Det var ein halvtime etter eg hadde trent styrke i 30 min.

I Helgen unner eg meg digg=) og då har vi middag som f.eks pizza, pita, lasagne osv, mat som vi aldri eter på arbeidsdager.

Fekk jo datteren min for 6 mnd siden så de 2 første månedene trente eg ikkje, bare gjekk tur i ny og ne, så begynnte eg smålig å trene frå 3 mnd og då 4 mnd kom begynnte eg virkelig treningen. Det var først og framst for å komme i form men også for å gå ned i vekt etter svangerskapet. Blir bare utrolig skuffa og lei at alle forandringene innen trim og kosthold ikkje har hatt noe effekt på vekten min=(

Men eg slutter ikkje å trene! Og eg vil ikkje begynne på noe stygg reductil som kanskje kan ødelegge ennå meir.

Annonse

hmmm. idag har eg ikkje ete så mykje eller kva mener du?

Frukost: DuoYoughurt og cornflakes+skummet melk, lunsj på skulen 2 knekkebrød med fårepølese, middag blomkålsuppe, og rett etter eg trente tok eg meg eit knekkebrød sånn at kroppen har noe å jobbe med og ikkje forbrenner vekk musklene

altfor altfor altfor lite mat. Kanskje kunne du bytta ut cornflakesen med sånne rugsprø og fårepøsla med kokt skinke? Uansett altfor lite mat!!

Jeg har i dag spist:

2 skiver ingers rugbrød med lettost og lettmargaring

1 müslibolle (fikk bakoversveis da jeg så hvor lite sunne de egentlig var)

1 stor kyllingsalat med litt pasta og krutonger

2 skiver Ingers rugbrød med skinke

ca 400 gr gulrøtter med litt kesamdip (3 ss)

1 pære

3 liter vann og et glass appelsinjuice.

ja eg vet eg åt for lite idag.. er det godt det rugsbrødet??

til vanlig eter eg f.eks:

Frukost:Knekkebrød+fårepølse og eit glass med melk med sjoksladesmak

Lunsj: Salat (egg, skinke, lett hvitost, kinakål, mais, paprika, tomat, agurk) + eit halvt grovt rundstykke med vita proaktiv smøret.

Mellommåltid: 2 Knekkebrød med brunost på

Middag: Svinestrimler+ris+woket grønnsaker

Kvelds: 1/3 bok cottage cheese og eit eple+ ein gullerot

2 Liter vann minst kvar dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...