Gå til innhold

Erfaringer med eyeQ?

Mormor Tralle Tone Troll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette produktet? Har kjøpt det i flytende form til min sønn på 5 år som er temmelig aktiv, har kort kort lunte og kan være litt "utagerende"

Kjøpte flytende fordi jeg ikke har tro på at jeg får ham til å svelge disse kapslene. Men det smaker jo pyton da. TRAN! Så skal han i følge dama på helsekostbutikken ha 3 skjeer a 5 ml pr dag i 12 uker. Stakarn begynte i går og da gikk han hele kvelden å gulpet tran... Da jeg kom med flaska i mårrest begynte han å gråte. Føler mæ som ei pytion mamma som "tvinger" han til å ta dette som jeg ikke har peiling på om det hjelper. Må poengtere at vi ikke har noen mistanke om ADHD el lignende altså. Han er bare en MEGET aktiv gutt, og en liten sinnatagg. Men dette skal jo hjelpe selv om det ikke er ADHD.

Noen erfaringer/synspunkter?

Skrevet

Tran. Det er jo det det er da. Gi nå for guds skyld kapsler, og tvinge i ungen 15 mil tran er på grensa til barnemishandling dersom han sliter med det. Synes i alle fall at du skal ta samme mengde i solidaritet.

Vi brukte dette i 5 mnd, og hadde ingen effekt, vi har en sønn med adhd. Han har neppe vondt av det, men mulig han ikke liker deg der du står og tvinger i han gørra da.

Skrevet

Kanskje det hjelper om han putter en drue i munnen og tygger på den mens han svelger? Det gjorde jeg når jeg tok tran, og det hjalp veldig. Ikke sjanse i havet at jeg tok tran uten. Og så et par druer etterpå. Du kan jo gi gutten din noe han liker godt etterpå også. Nå tenker jeg ikke på godis, men frukt eller lignende.

Jeg skriver at jeg tok tran, for nå tar jeg VegEPA (kapsler) som jeg importerer fra England. Jeg tror det er ganske likt EyeQ. Det består av EPA-fettsyrer og nattlysblomst, eller hva det nå heter. . Husker plutselig ikke. Nå har ikke jeg ADHD eller noe sånt, med det fungerer bra på hukommelse, konsentrasjon og leddplager etc for meg. Dvs, nå tar jeg en del andre kosttilskudd også, da, så egentlig litt vanskelig å si hva som er hva.........Hvis ikke EYeQ finnes i kapselform, og det fungerer dårlig å gi det flytende, så kanskje VegEPA kan være noe? Du kan jo undersøke?

Skrevet

Det tror det virker på jenta vår på 7 år. Får kapsler hun da. Har ikke adhd, men har alltid vært ganske aktiv, ukonsentrert og snarsint. Har blitt en mye mer harmonisk og avbalansert unge.

Skrevet

Problemet med å gi kapsler er at han ikke klarer å svelge dem hele. Han må tygge dem, og da smaker det jo like pyton som den flytende. Han FÅR noe godt etterpå. Dvs det er sånne vitamin tyggetabletter som heter animal "ettelleranna" som han liker veldig godt. Da æ va lita tok vi ei skje tran og svelget det ned med sana sol.

Skal heller prøve å gi ham det flere ganger for dag sånn at det ikke blir så mye på en gang. Kan jo hende det går bedre etterkvert... Etter 3 mnd skal han jo ha bare ei skje daglig.

Skrevet

Fler som ahr prøvd dettte? Eller har synspunkter? I mårra skal han få dosen delt opp i 2. Litt om mårran og litt om kvelden.

Skrevet

Ville droppet det. Ville heller kuttet ut alt av kunstige tilsetningsstofer i mat, og bare latt ham spise så ren mat som mulig. Færrest mulig av disse e-stoffene, vet du. Dvs heller sjokolade enn smågodt osv. Pøs på med riktig type fett og masse sunn mat.

Skrevet

http://www.equazen.com/default.aspx?pid=23

Her kan du kjøpe bl.a tyggetabl. med jordbærsmak.

Min sønn har brukt dem i 5 år, han slet med mareritt om natten (snakket i søvne), leksevegring, aggresjon osv, men etter få uker var det stor forandring! Tran har ikke hatt samme virkning, og vi merker endring dersom vi forsøker perioder uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...