Gå til innhold

Melkespreng om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 2 mnd er begynt å sove stadig lengre om natten. I natt sov han til kl 07, som jo er helt supert, men med det resultat at jeg våknet kl 05 med vonde sprengte pupper....

Jeg har nok melk og enda litt til så jeg vil helst ikke pumpe meg for da risikerer jeg jo å øke produksjonen enda mer..

Vil kroppen etterhvert bli vant til at puppene ikke tømmes om natten? At puppene på en måte får en døgnrytme med litt "dvale" om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har samme problem! så dytt dytt! Jeg har en "lekkepupp"som renner hvis jeg ikke får ut litt overflødig, så jeg har pleid og pumpe ut 150 ml på kvelden. Det hjelper i mange timer men mot slutten av natten merker jeg uansett litt spreng og ofte lekker jeg igjennom. det er kjipt. Jeg tror ikke det gjør noe å pumpe så lenge du pumper like mye hver dag. da blir på en måte den ekstra melken som det kommer pumpet ut neste dag. ( pluss at du kan fryse og spare til senere:) Kan hende jeg tar feil her, men lekker mye mindre nå enn i starten. da kunne jeg ikke reise meg om natten uten og lekke. Min baby er kun en måned gammel. Men tenk deg om før du begynner å pumpe, det tar jo fort en times tid og for meg er det er time jeg heller ville brukt på å sove f. eks... men gjør heller det enn og stå opp å håndmelke hver natt.. du kunne prøvd å håndmelke en eller to netter da.. det øker ikke produksjonen men letter på trykket. så får du se om det hjelper.. lykke til iallefall!

Skrevet

Jeg står opp en gang på natt og pumper, det tar med ca 10 minutter, vel investerte 10 minutt spør du meg, da vokner jeg neste gang uten den vonde sprengen, snuppa kan få godt tak i puppen og jeg unngår problemet med tilstopping av melkeganger.

Jeg har gjevn produksjon av melk jeg selv om jeg pumper, jeg tar jo bare det snuppa ikke drikker, øker ikke!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...