Gå til innhold

Spm. om crinone og uregelmessig syklus etter SA

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har noen spørsmål, som jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg med.

Jeg opplevde tidlig i sommer 2 SA på rappen, begge i uke 5. Har fått crinone utskrevet av gyn., med beskjed om å starte opp med det så snart jeg har en positiv test. Hvis det er sånn at lavt progesteronnivå er grunnen til at jeg har mistet, er det ikke da for sent å starte opp med crinone ved positiv test? Burde jeg begynne allerede etter EL kanskje?

Etter mine SA har jeg fått uregelmessig syklus, både korte og lange. Har også opplevd svake mellomblødninger, noe som aldri tidligere har skjedd. Er dette vanlig? Blir litt bekymret når kroppen er litt sånn på halv tolv. Må sies at jeg var til innvendig UL etter min andre SA, og jeg hadde da litt væske ved den ene eggstokken. Ikke noe å bry seg om, mente gyn. da. Forøvrig en dust av en gyn., som ikke trodde jeg hadde vært gravid i det hele tatt før han så det på UL.

Ellers - har ei jente på 5, så jeg vet jo at jeg kan bære fram et barn. Ønsker bare så inderlig en bitte liten til...

(også postet på habituell abort)

klem

Fortsetter under...

Heisann. Jeg skal prøve å svare på spørsmåla dine så godt jeg kan.

1.Crinone blir tatt veldig fort opp i kroppen. det vil si at når den dagen du begynner å ta det, så øker progesteronet i korppen din veldg snart. En dose crinone holder progesteronet oppe i 3 dager. Jeg skal selv begynne på det nå snart, men jeg skal begynne på det på dag 15 i syklusen i tilfelle jeg blir gravid. jeg skal da ta den annenhverdag frem til jeg får mensen. Dersom jeg blir gravid skal jeg ta den hver dag fremover. Når det er sagt skal jeg ha pasue mnd, det vil si at jeg skal bruke det annenhver syklus dersom jeg ikke blir gravid. Du bør følge det som din gynekolog har sagt til deg. dersom du er litt uenig så ville jeg snakket med henne om det.

2.Etter en SA er det helt notmalt å ha uregelmessige sykluser. Siste Sa'en min var i juni, og suklusene er fortsatt ikek stabile. det eneste som begynner å stabilisere seg er fasen mellom EL oh IKM. Jeg har også hatt svake mellom blødninger en syklus, men ikke de andre. Dersom disse bløsningene vedvarer ville jeg kontaktet gyn igjen.

Håper dette hjalp litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...