Gå til innhold

Til dere som har født før: hvor lenge var dere i arbeid?

Anbefalte innlegg

Hei dere som har født før!

Jeg har termin 21. juni, men har noe viktig/spennende på jobben i mars, april og mai. Jeg har ingen fysisk krevende jobb. Hvor lenge var dere i arbeid før dere gikk ut i permisjon? Jeg har aldri gått gravid før, og har ingen anelse om hvor stor og tung man blir. Til nå har jeg vært fri for vonde symptomer :)

Håper noen kan svare :)

Fortsetter under...

Jeg jobba fram til permisjonen min begynte sist gang jeg, dvs 3 uker før termin. Gikk kjempefint d :-) Men, det varierer jo fra person til person.. jeg hadde ett lett svangerskap med lite plager. Var i kjempeform helt fram til fødselen, så jeg skal ikke klage.. Men, jeg kjenner også andre som har gått sykemeldt fra tidlig i svangerskapet pga bekkenløsning og andre plager..

Lykke til, du kjenner selv når du ikke orker mer! Krysser fingrer for at deg går bra og du får med deg det på jobben :-)

Hei! Jeg var student sist jeg var gravid, og hadde eksamen to dager før sønnen min ble født. Bortsett fra endel vann i kroppen hadde jeg ikke så veldig mange plager så det gikk bra. I ettertid ser jeg at det hadde vært lurere av meg å slappe mye mere av på slutten og ikke stresse så mye med den eksamen!!!! Denne gangen har jeg termin på samme dag som deg. Jeg er i full jobb som jeg trives godt i. Jeg har tenkt å ta permisjon fra 1. juni så fremst jeg er i god form så langt....da får jeg tre uker å roe ned på så fremst ikke den lille melder sin ankomst før terminen.

Det går nok bra slik at du får med deg det spennende på jobben din!!!

Lykke til!!! :)

Det kommer helt an på formen din. Kan du jobbe noe redusert og likevel være med på det spennende, eller er det fullt kjør eller ikke noe? Hvis du svarte ja på det første, vil jeg heller anbefale å jobbe kanskje 20 30 % redusert før du egentlig kjenner at det virkelig er nødvendig. På den måten holder du kanskje hele veien med noe redusert istedenfor å gå på en smell 4 uker før du skal gå ut i permisjon.

Lykke til! Det er lenge til enda, da....

Jeg ble sykmeldt 1 uke før permisjonen startet. Da hadde jeg gått med bekkeløsningsplager en god stund så jeg gikk mer i vinkel på jobb en rett opp. Liker jobben min kjempemye så d var det som gjorde at jeg holdt ut. Jobber på rusinstitusjon.

Jeg hadde en ukes sykemeld i første trimester. Var veldig kvalm og holdt full fart, - og det gikk ikke i lengden. Flere dager med soving hjalp :). Så jobbet jeg fult til tre uker før termin. Det gikk veldig fint!! Anbefaler å spise sundt og godt, trene et el annet (vanngym for gravide, yoga, el annet), hvile masse etter jobb og i helger, og sørge for å få energi gjennom hele svangerskapet på best mulig måte kan i allefall være en vei å gå for å holde ut lengst mulig :). Men - for all del - ingen svangerskap er helt like ;). Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...