Gå til innhold

fryseposer til morsmelk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som flere har skrevet tidligere, du kan godt fryse i flere lag så lenge det frosne laget er helt frossent og har større volum enn det du heller oppå, sånn at det ikke tiner opp igjen.

:-)

ps. Kan man bruke vanlige fryseposer man får kjøpt i butikken?

Du kan fint bruke den melken som du har tømt oppå den frosne så lenge ikke barnet ditt er 2000 gram. Det er premature og syke barn man skal være SÅ forsiktig med.

Fryseposer tli morsmelk kan du kjøpe på apotek. Du kan også kjøpe matpakkeposer (2 liters) i butikken eller rett og slett bruke vanlige plastbokser som du koker før du bruker. Bokser er det beste. Minst søl. Det har jeg brukt til mine 2 barn, og som morsmelkdonor.

Gjest Ut på tur

Jeg vet ikke helt hva som er diskutert her inne med melk lag på lag, men det skal være uproblematisk om du har friskt barn som ikke er prematur...hvertfall ut fra det jeg har hørt.

Når det gjelder hva man skal fryse melken i er dette svaret jeg fikk fra ammehjelpen.no , hun som svarte meg jobber med melk til premature. Men svaret jeg fikk var på grunnlag av at jeg hadde et friskt stort barn..altså ikke prematur.

"Isterningsposer er greit til små mengder. Ellers finnes det fryseposer for melk å få kjøpt på apotek og feks babyshop.

Alle typer glass som du kan koke er greit å bruke. eller engangsemballasje i plast beregnet til frysing. Sjekk Nille, OBS eller noe lignende."

Annonse

kjøper på apoteket. medela har pakninger med 20 poser i hver men det er ganske dyrt om jeg ikke husker feil rundt 120 kr. men de er geniale. de passer rett på pumpen også. men har praktisk åpne og lukke åpning. om du vil kan de vaskes i varmt vann og brukes på nytt. hvis du bruker av lageret raskt da. men isbit frysing er også smart. og kanskje billigere. også slipper du og kaste melk dersom du ikke skal bruke så mye som 150ml om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...