Gå til innhold

Dere som har barn fra før: hvordan er formen i dette svangerskapet i forhold til første?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min nærmer seg 4 måneder nå, og jeg begynner for alvor å få lyst på et barn til. Har alltid hatt lyst på to (eller flere) tette. Men jeg var forferdelig dårlig i første svangerskapet, var kvalm nesten hele veien, og kastet opp helt fram til fødselen.

 

Hvordan har dette formen vært til nå i forhold til forrige svangerskap?

Er det noen her som er gravide nå, rett etter forrige fødsel, og vil fortelle meg hvordan det er å være gravid med en liten baby i tillegg?

 

Vet at en burde vente noen måneder til med ny graviditet, men har så lyst nå.... :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg har en sønn på 7 måneder og er gravid igjen.

Sist svangerskap merket jeg ingen verdens ting.. bare litt trøtt innimellom...

Denne gangen er det verre, kvalmen kom for en uke siden, men dagene går greit for det om! Alt går om en er positiv uansett hvor dårlig en er ;-)

Gleder meg til å få en til jeg:-)

Ønsker deg iallefall lykke til. Selv om du var dårlig sist svangerskap, så trenger du ikke bli det denne gangen. Det er det heldigvis ingen som vet på forhånd ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en datter på 11mnd og er nå 8 uker på vei. jeg var veldig kvalm med ho, kasta opp en del. denne gangen er jeg ikke dårlig i det hele tatt. så kanskje det blir en gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var trøtt og av og til (ganske sjelden heldigvis) kvalm frem til ca 14 uker forrige gang.

 

Denne gangen har trøttheten gitt seg rundt uke 10 (der jeg er nå) men kvalmen kommer og går litt enda. Aldri kastet opp, men blir bare så skikkelig "uggen".

 

En venninne av min venninne var som deg forferdelig dårlig, spøy og var kvalm i 9 mnd med førstemann...ble gravid da første var 8-9 mnd tror jeg, og like ille andre gang....uff...må være slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm fra uke 6-14 med førstemann, nå har jeg vært kvalm siden uke 5, er i 12.uke og er fortsatt kvalm. Er fullt sykemeldt og poden på 21 mnd må være i bhg siden jeg ikke klarer å ta meg av han på dagene:(

Synes forrige og dette svangerskapet er ganske likt frem til nå ihvertfall......

Ville ha 2 tette, men glad poden er så selvhjulpen som han er nå;) Han blir 2 år og 3 mnd når nestemann kommer. Vi prøvde i 10pp før spiren satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje best å bli gravid mens man fortsatt har en liten en, Jeg har en på 20 mnd og det er veldig slitomt synes jeg. Tålmodigheten er lik null. Det haddde nok vært lettere tidligere tror jeg egentlig. Alt går jo selvfølgelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 2 nå, uke 11+6. Førstemann er 2 år og 9 mnd.

 

Foreløpig er svangerskapet ganske likt som sist. Ble kvalm litt tidligere denne gangen, men har likevel klart å spise mer enn sist. Sist gang gikk jeg ned ca 5 kg før uke 14, nå har jeg foreløpig gått ned 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker på vei, nå og har en sønn på 4 1 \2 år. Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm en dag. Denne gangen har jeg vært en del kvalm, men tror det holder på å gi seg nå...

Hadde det gått som planlagt hadde jeg også hatt to tette, men men...

Det er sikkert slitsomt å få barna tett, men jeg tror man får igjen for det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet opp hver dag i hele det første svangerskapet, helt frem til jeg fødte. I mitt andre svangerskap kastet jeg opp to ganger, og var lite kvalm, men til gjengjeld mistet jeg i uke 13. Denne gangen er jeg ca 6 uker på vei, og er like dårlig som i første svangerskapet mitt. Håper og tror det er et godt tegn, men jaggu er det slitsomt med en aktivt toåring i huset når man er i så dårlig form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...