sab22 Skrevet 7. november 2007 #1 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg har termin 14.03.08. Jobber i vikariat som lærer fra 01.08.07 til 31.07.08. Har tenkt å ta perm fra tre uker før fødsel og velger 80 % dekningsgrad. Far vil ha fedrekvoten fordelt på hver fredag i løpet av 30 uker. Fedrekvoten starter han opp med når min perm er over. Skal jeg da krysse av i rubrikk 2 at skjema gjelder begge foreldrene? Hva menes med "yrkesakrivitet" de siste 10 månedene i rubrikk 4? Bruttoinntekten min i rubrikk 4 varirer noe. Hvordan skriver jeg dette? I rubrikk 4.6 spør det om arb. giver betaler lønn under perm, hva skal jeg svare der? arb. giver betaler lønn helt til kontrakten min går ut 31.07.08. Etterpå er det vel nav som betaler lønnen? skal jeg da krysse ja eller nei her? og oppgi konto nr? Når det gjelder 4.12 om arb.giver til far betaler lønn under perm, så har jo far bare tenkt å ta fedrekvoten fordelt på fredager. Betales fedrekvoten av arb. giver eller nav? I nr 5 står det at valg av dekningsgrad gjelder begge foreldrene. Men det er jo bare mor som skal i hovedsak være hjemme. Far skal jo arbeide helt til mor sin perm er ferdig. Hvordan løses dette? Far skal jo ikke være hjemme i hele 54 uker. Planlagt ferie eller arbeid i stønadsperioden, hvordan fylles dette ut? Skal jeg fylle ut at far jobber hele stønadsperioden? Er ferien fastbunden når vi skriver inn når far vil ha ferie? Arb. giver skal fylle ut inntekts og skatteopplysninger om arb. taker. Må dette gjøres av far sin arb giver også? Må jeg sende inn lønnslippene i tilegg til dette skjemaet? Isåfalll når skal lønnslippene mine sendes inn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10846315-hjelp-til-utfylling-av-skjema/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg svarte deg på det andre spørsmålet ditt, men nå syns jeg det var veldig mange spørsmål du hadde. Du kan lese om foreldrepenger på nav sine sider, i arbeidsmiljøloven og i folketrygdeloven. Eller du kan be om ett møte på nav med en saksbehandler som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10846315-hjelp-til-utfylling-av-skjema/#findComment-10846488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #3 Del Skrevet 7. november 2007 Hei, har du lest på veiledningen til skjemaet ??? Du krysser av at skjemaet gjelder for begge foreldrene. Hvis lønnen variere skriv et gjennomsnitt og skriv i punkt 7 at den variere. Arbeidsgiveren din sender inn inntekstopplysninger uansett. Om arbeidsgiveren din betaler lønn under permisjonen får du rett og slett spør arbeidsgiveren din om. Hvis arbeidsgiveren din sier ja, krysser du ja. Sier arbeidsgiveren din nei, krysser du nei og oppgir kontonummeret ditt. Du skal ikke oppgi arbeidsgiverens kontonummer. Når det gjelder fars fedrekvote, får du spør fars arbeidsgiver om de betaler lønn under fedrekvoten og svarer de nei, skriver du nei og fører opp fars kontonummer. Har du tenkt å ta ferie i permisjonen din ? JA eller NEI. Tar du ferie, stopper permisjonen din opp og starte når ferien er over. Du får ikke penger fra NAV når du har ferie, da blir det eventuellt feriepenger fra jobben din. Du trenger ikke ta ferie hvis du ikke vil. Ferien/fedrekvote er ikke fastbundet, det er mulig å ombestemme seg. Fars arbeidsgiver må sende inn inntektsopplysninger på samme måte som din arbeidsgiver og det skal sendes inn før uttak av permisjonen. Dvs fars arbeidsgiver trenger ikke sende inn skjemaet før det nærmer seg at han skal ha permisjon. Det står at inntekter skal dokumenteres og hvis du sender inn den siste lønnslippen du har før du sender inn skjemaet så skal det gå greit. Velger du 80 % dekning gjelder det for både deg og far. Dva at den ene dagen far har fedrekvote får han 80 % av den lønnen han skulle hatt den dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10846315-hjelp-til-utfylling-av-skjema/#findComment-10846817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå