Gå til innhold

Vil klage litt, jeg...

Anbefalte innlegg

Det er en sak som har plaget meg en stund, og idag føler jeg for en liten utblåsning. Har nemlig en vennine som av ukjente grunner ikke virker som om hun setter noe spesielt stor pris på graviditeten min. Synes det er rart for når andre vi kjenner har vært gravide har hun vært veldig interessert i graviditeten deres, strikket babytøy til den lille osv, men med meg er det motsatt. Hun spør aldri hvordan det går, himler med øynene når jeg prater om graviditeten (hvilket jeg ikke gjør så ofte, men må jo svare når andre spør) og setter seg til å hviske med kjæresten når jeg prater.

Hun kommer stadig med kommentarer om at den og den var så sprek, frisk, flott og fin under graviditeten, og hormonell som jeg er tar jeg kommentarene som hint om at jeg ikke er det. Innser at jeg nå har kommet til det punktet der jeg leser inn en negativ betydning i alt hun sier, men det har vært ganske mange tilfeller som ikke kan mistolkes. Bl. a. ble hun sur når jeg i et selskap fortalte noen felles venner av oss at jeg er gravid. Var på den tid 4 mnd på vei og følte at det ville være unaturlig å ikke si noe.

Nå er vi invitert på besøk hos henne og samboeren ikveld, og for å være helt ærlig så gruer jeg meg litt. Er 6 mnd på vei så magen går ikke akkurat å skjule, og føler litt at det er ekkelt å være "tydelig gravid" når jeg er sammens med henne. Uff, er vel dum nå, men hennes holdninger har såret meg litt og jeg synes det er trist fordi vi normalt er gode venner.

PS! Også sambo har reagert på oppførselen hennes, så det kan jo ikke være bare mine hormoner som spiller meg et puss?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10846288-vil-klage-litt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, har ei venninne som minner litt om dette, og vet du hva? Jeg lurer rett og slett på om det er litt misunnelse inne i bildet.

Synes det høres litt sånn ut på din venninne også.

Det kan jo være at hun har lyst, og så kommer alle henne i forkjøpet.

Jeg prøver heller ikke å snakke så mye om svangerskapet. Egentlig bare når folk spør. så jeg føler jeg har mitt på det "tørre".

du får prøve å ikke bry deg. Tenk på at hun kanskje misunner deg dette vidunderet i magen din:)

Jeg har også ei sånn venninne:o( Hun har såret meg noe helt forferdelig! Ikke tror jeg hun er misunnelig heller for hun har alltid sagt hun ikke ønsker barn (til samboeren sin også). Noen klarer bare ikke glede seg på andres vegne. Det eneste jeg krever av min "venninne" er at hun i det minste later som. Det er ren folkeskikk!! Unnskyld at dette ble litt om meg selv men..

Har vært inne på tanken om at det skal være misunnelse, men det forklarer jo ikke hvorfor hun synes det er sånn stas med andres graviditet og babyer, og ikke min. Men misunnelse forklarer jo en del, men synes ikke at det unnskylder oppførselen.

Men uansett så skal det sies at det ble en svært så hyggelig kveld. Praten gikk om løst og fast (men ikke om graviditet :) og det føltes som i gamle dager. Er veldig glad for at vi hadde det så koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...