Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg blir aldri helt klok på alt dette her og lurer derfor på om noen kan være så snille å forklare meg litt om dette:

Jeg leser at når man scanner på dag 12 så ser de hvor stor(e) folliken(e) er (er follik og egg det samme...?). Man ringer da Nordica som sier hvilken dag man bør komme i forhold til størrelsen på denne/disse. Men må man ikke også bruke eggløsningstest for å se når egget faktisk løsner? Er man sikker på at det løsner når det har fått en bestemt størrelse?

Mange tanker som surrer i hodet om dagen! Skulle helst vært litt flere eksamenstanker men Danmarkstankene tar overhånd...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nordica bruker eggløsningssprøyte. Når du harmålt folliklene (eggposene) og de har kommet opp i over 18 mm, gir de deg et tidspunkt for å sette sprøyten. Inseminasjon skjer ca 36 timer etter dette.

De bruker ikke eggløsningstester da de mener de er svært unøyaktige.

Lykke til :o)

Skrevet

Hei!

Takk for kjapt svar!

Dette var litt rart for vi har vært hos Nordica to ganger tidligere og da har vi bare brukt el-tester, ikke sprøyte, og kommet ned dagen etter positiv test.

Men en slik el-sprøyte må man vel ha respet på? Må vi spørre gynekologen om det i morgen da?

Skrevet

Så rart, Dr. Lindenberg har sagt til meg at han ikke har noe tro på eggløsningstestene. Har de ikke nevnt Ovitrelle med et ord?

Ring og spør dem du for sikkerhetsskyld.

Hvis ikke du får fra legen din kan du få Nordica til å fakse den til apoteket ditt.

Skrevet

Merklig-merklig! Han har aldri nevnt sprøyte for oss tidligere, nei.

Har ringt og snakket med en dame der nå, hun sa vi skulle ringe igjen etter scanninga i morgen så skulle vi se hva vi skal gjøre videre.

Godt å vite at Nordica evt. kan fakse over resept. Tror ikke det blir noe problem å få det fra legen, men godt å ha det som en sikkerhet!

Håper det går denne gangen! *drømme*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...