Gå til innhold

litt bekymret..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ca 6 uker på vei.. har sånn mens-smerte-lignende greier.. kjennes ut som jeg akkurat skal til og få mens.. er dette normalt? har snakket med min mor og hun sier dette er normalt.. men det er store deler av dagen..? bør jeg være bekymret? eller er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt normalt,det er mye som skjer der inne ja akkuratt de første ukene og noen gangewr har liksom ikke livmora fått med seg at du er gravid og vil ha fram en mens men det går liksom ikke,så ta det rolig det går over,men er det veeeeldi ille er det ikke noe farli å ta en sm.still. tablett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret.. var godt og høre.. bli bare litt bekymret.. kjennes ut som mens er like rundt hjørnet.. om du skjønner.. men det var godt og høre.. ble VELDIG lettet nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt med menslignende smerter når du er gravid. Under mens skyldes smertene at livmoren trekker seg sammen for å støte ut blodet og det ubefruktede egget. Nå som du er gravid er det det motsatte som skjer. Du får menslignende smerter fordi livmoren utvider seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de sier over her; veldig vanlig! Også helt normalt at smertene er borte litt i perioder for så å komme tilbake igjen. Skyldes at livmora vokser i rykk og napp.

 

Hvis det er så vondt at du trenger å bruke smertestillende husk å bruke Paracet, ikke andre typer som Ibux for eks. (Fått beskjed om dette av legen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...