Gå til innhold

Trenger råd og tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min er tidligere narkoman. Vært på avvenning 3 ganger. Vi har et lite barn sammen. Traff han og ble forelsket og fikk så fortalt hele historien, har aldri så mye som prøvd noe narkotika selv. Og det er her jeg trenger litt råd!

Når jeg ble kjent med han var det en stund siden siste avvenning og han var rusfri. Han var en kjempehyggelig fyr, godt like av alle mine venner/familie, og var både sympatisk og romantisk. Han gikk derimot raskt lei av meg og den tilværelsen, virker som han har en tendens til å "bruke" opp folk.. Noen som skjønner hva jeg mener?

Ihvertfall, nå er barnet født, han gir ganske mye f..., har fått ny dame som er narkoman(han har innrømt det) og har forandret seg totalt. Møter kun barnet sammen med meg. Sist gang skjelte han meg ut fremfor masse folk pga at jeg sa at han burde holde samværsavtalen. Han banner så og si aldri men han ropte ut både det ene og det andre til meg fremfor barnet. Kalte meg ting og oppførte seg helt rart. Uansett hva jeg prøver å fremlegge for han er det jeg som er ute etter han og jeg samarbeider ikke. Jeg har vært i kontakt med barnevernet og fått beskjed om å være mindre samarbeidsvillig på noen punkt så hans syn stemmer definitivt ikke. Alt han prater om er seg selv og hvor utrolig fantastik han gjør det på alle plan. "meg, meg ,meg" hører jeg under samvær.

Uff, ble mye dette men er litt forvtvilt. Men spm mitt var som følger; er det noen som tror han kan ha vært påvirket av noe sist gang vi møttes? Vet dette kun blir synsing men jeg er altså intr i synsingen til dere som har peil. Jeg tror ikke jeg ville sett på han om han var påvirket da jeg har null peil på¨dette. Noen som har noen gode råd til meg?

Jeg er ikke ute etter å "ta" han på noe som helst måte men ute etter å ha det trygt under samvær. Barnet er anbefalt fra barnevern og FVK og ikke ha samvær alene med far så jeg må være tilstede. Men med slik oppførsel blir jeg skeptisk..

Dere som er/har vært narkomane..Er det virkelig så lett som han skal ha det til ang det å bo sammen med en person som fremdeles er narkoman når en selv har vært det? Jeg syns det var vanskelig slutte røyke sigaretter når jeg ble gravid og har selv nå, 1,5 år etter lyst på en røyk nu og da..

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som han var rusa, i og med at han oppførte seg slik som han gjorde. Aggressiv, oppfarende og uten tanke for at det var andre mennesker rundt dere. Det er vanskelig å gi noen konkrete ting å se etter for å finne ut om han var rusa, for symptomene avhenger av hvilket stoff han går på. Men det går an å se på øynene, om de er røde, pupillene er større / ikke reagerer på lys, rett og slett om de er unormale og annerledes enn når han er nykter (for du vet jo hvordan han ser ut da). Du kan også se etter om han ser sliten ut, blå under øynene etc. Og om han har noen rare fakter eller bevegelser.

Hvis du er usikker på om han er ruset når dere er sammen, synes jeg du skal kreve at han tester seg. Jeg kjenner ikke til regelverket, men vil tro at man skal kunne kreve pisseprøver i forhold til samvær med barn.

Og nei, jeg tror ikke han klarer å holde seg nykter når kjæresten hans er narkoman.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei og takk for svar. En stund siden jeg har vært her nå.

Ting går sin vanlige gang med at han kommer når han føler for det. Har ikke vært flere episoder hvor han har "klikket" heldigivs. Jeg syns det er ekstremt vanskelig å skal se etter tegn på bruk men tror egentlig at han lar vær ta noe når han først kommer. Kanskje derfor han kommer så sjelden.

MEN, han har siden jeg skrev sist mistet mange kg. Mine foreldre har også reagert på dette, samt noen felles venner av oss.

Skrevet

han var mest sannsynlig rusa når du traff han sist...jeg ville dratt inn barnevernet og bedd de om å ha en person tilstede ved samvær for å ha en sikkerhet for deg og barnet,man vet aldri hva folk finner på i rusa tilstand...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...