Gå til innhold

Til dere som bruker pergotime :)

Anbefalte innlegg

jeg var hos gyn idag og skal begynne på pergotime etter jeg har fått igang mensen ved hjelp av provera. legen snakket noe om at det må tas blodprøver og ligende når man er på den kuren. når jeg sitter her og tenker skjønner jeg ikke helt hva han mente. skal man ta blodprøver ofte og hvor lenge i den syklusen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10841683-til-dere-som-bruker-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg fikk beskjed om var at jeg skulle ta en blodprøve rundt dag 21 (7-9 dager etter EL). Dette er for å sjekke progesteron nivået. Dette er eneste måten for legen å vite at man har hatt EL...

EL tester slår ut på økningen av hormonet LH som skjer 24-36 timer før EL. Man kan ha en slik LH økning, selv om man ikke har EL (det skjer hos meg....)

De som temper kan nok også følge med på om de har hatt EL, men jeg ble aldri noe klok på de der tempene med mine sykluser av varierende lengde (og pga manglende EL, så var det mye opp og ned med tempene da jeg prøvde det... hehe.

Håper du skjønte dette, men hvis du er usikker bør du ta kontakt med legen din. Lykke til med pergo kuren! Jeg er på min første pergo kur, og fikk positiv EL test i går. Håper virkelig det klaffer på første kur!!

Ja brukte CB Digital EL tester. Syns det er veldig greit å slippe å tolke streker... Men som sagt, så er ikke positiv EL test garanti for at man har EL (hos meg i alle fall...), siden den slår ut på LH økningen som skjer FØR en evt. EL... Men da vet man i alle fall når man har EL hvis man har det....

Lykke til! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...