Gå til innhold

hei:-) noen som skal til samtale på riksen mandag 12???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei:-)

vi hadde først samtale med en sykepleier, hun forklarte alt godt, men hvor mye som sitter igjen får vi se når den tid kommer.......he he he. men det var MYE informasjon..fikk forklart og vist hvordan vi skulle gjøre alt med sprøyter og alt......det gruer jeg meg til.....

så fikk vi snakke med en bioingeniør forklarte mye og hvordan det skjer rent teknisk....både ivf og icsi....fikk en omvining på klinikken...

snakket med legen og fikk invendigUL, han kunne ikke si hvorfor vi ikke får det til på naturmetoden.....men han var optimistisk siden vi har en gutt fra før.....

vi skal ringe inn ved neste mens som er i slutten av nov..... og da m det blir egguttak i jan eller februar må vi prate om:-) i forhold sikkert ikke veldig artig om å holde på med hormoner og ting og tang midt i julestria:-) vi ble bare møtt av kjempe koelige menesker:-) kjempe positiv opplevelse;-)

håper alt går bra med dere oxo

og Dollypopp smil til sure dama, kanskje hu var pms...he he he

Annonse

Hei igjen! Der var "din" trå ja, nå skjønte jeg hva du mente.

Hva synes du om informasjonsmøtet? Jeg synes det var veldig fint. Følte meg veldig godt mottatt og at jeg er i trygge og gode hender. Uansett hva jeg spør om eller trenger hjelp til så er de bare hyggelige og snille. Jeg har sprøyte-angst, så da jeg satte sprøyter i sommer, brukte jeg vel en time på den første sprøyte, men det gikk seg til, så den nest siste klarte jeg fint selv. Den siste satte sykepleieren på Riksen for meg, siden jeg var inne til ultralyd. Jeg bare sa det som det var, og hun smilte og gjorde det for meg. Det går så fint så.

Selvom man kanskje er en liten "bombe" i jula, så for det heller stå til....det kan jo komme noe godt ut av deg ;-)

Så herlig at dere har en sønn fra før - da vet du iallefall at dere kan :-) vi har ingen. Vi er begge frisk og raske, men de antar at jeg har jobbet for mye og stresset for mye - men nå har jeg vært sykmeldt i snart 7 mnd og fått roet kroppen litt ned (ikke helt, men en del) så da får vi prøve. Jeg håper for dere skyld at dere lykkes :-) hadde vært koselig. (jeg er så overrasket over hvor mange som sliter. synes denne siden er helt super, godt å snakke med andre i samme situasjon).

Så heldige dere er som er kommet lengre en oss, og vet alt nå når dere skal ha eggeuttak:-) har dere hatt flere forsøk før??

Synes informasjonsmøte var greit, men det hadde vært bedre om man hadde den alene og ikke sammen med to andre par, da hadde det blitt mye mere personlig, og jeg hadde spurt litt mere tror jeg, spurte litt men hadde flere spørsmål......... men gikk greit. Synes de var kjempe hyggelige alle vi traff på:-)

vi får følge med hverandre, det hadde vært koselig:-) er dere fra rundt oslo?? vi er fra Hønefoss;-)

Hei, man kan ta AIH uten sprøyter også, men da følte vi at det klarer vi selv ;-) problemet mitt er syklusene, de er fra 28-48 dager, men snitt på 34 dager. Med sprøyter har vi mer kontroll. Vi hadde også så lang ventetid den gangen, 9 mnd, så vi prøvde AIH først. Ville gjerne prøve å tilføre kroppen minst mulig ved første forsøk. Følte at det var verdt å prøve en mild utgave først og heller ta IVF ved andre forsøk. IVF tar jo ut egg og jeg har vel ikke så mange igjen, pga alderen ;-) men dette er jo individuelt hva man føler for. Dere skal ha IVF? Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...