Gå til innhold

noen som har vàrt hos lege for rosa utflod? eller hvet hva det kan bety?


luckymam

Anbefalte innlegg

Hei, ble litt smàbekymra av at jeg har litt rosa utflod. Er det noen som har vàrt hos legen for det? eller hvet hva det kan bety? Bòr jeg bestille time hos legen? Er 6 uker pà vei idag....ikke kvalm engang..og kjempe gla for det. Hàper noen svarer her fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det bare er litt rosa utflod kan det være en liten rift i skjede veggen, og ikke noe å være redd for. Øker blødningen derimot ville jeg dratt til legen for å utelukke en spontan abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha..men rift i skjeden....litt skeptisk til det. Hva kan rift komme av.har ikke hatt sex pà noen dager.....sà jeg vet ikke...men hàper det er bare en sànn enkel ting alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er tidlig i svangerskapet, så er det mye forandringer som skjer i kroppen, og mye blodgjennomstrømminger i underlivet. Og da kan det lett forekomme at man kan få en såkaldt rift.

Det kan komme av sex, ett nys, kraftig hoste, eller at det er i den perioden du skulle hatt mensen hvis du ikke hadde vært gravid.

Er ihvertfall det jeg har lest meg til!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;) vi er nesten like langt på vei vi da jeg er 6uker+2dager idag. Jeg fikk rosa utflod på torsdag veldig lite, men det var litt på papiret, så ble det lysebrun utflod som jeg har hatt i 4dager, men sluttet igår. Jeg ble bekymret å ringte legekontoret, de sa jeg ikke skulle bekymre meg for det er visst ikke uvanlig tidlig i svangerskapet pga mye blodgjennomstrømninger. Hun sa at hvis det fortsetter noen dager til skulle jeg kontakte lege. Så lenge det ikke er menslignende blødninger kan du slappe helt av...;) jeg har bare voksende ømme pupper som symptomer og er glad for det. Men det er litt rart for man føler seg ikke så veldig gravid... håper jeg klarte å berolige deg litt;) hilsen meg. Vi kan jo slå følge her på første trimester siden vi har termin omtrent samtidig... hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg hadde farget utflod i nesten 2 uker, fra midten av uke 5 til begynnelsen av uke 7. Det har stoppet nå og jeg har snakket med lege/gynekolog og begge sier dette er helt normalt. Som de over sier skjøre slimhinner og økende blodgjennomstrømning. Samt at legen sa at livmorhalsen var vanvittig blålig og full av blod på denne tiden, så det skal ikke mye til før denne får et lite rift....

 

Du trenger ikke være redd før du evt får friskt blod og smerter...

 

Lykke til, det går nok så bra skal du se:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei takk for koselige svar!!! Og veldig betryggende à lese. Er ikke engstelig lenger. Ja vi kan gjerne slà fòlge fremover dere andre som er fullgàtte 6 uker. Litt rart jeg ikke har noen sàrlig symptomer...bare òmme pupper...og ammer en gutt pà 4 mnd....hehe. ja det blir bare 1 àr imellom de..men jeg er maks luckymam assa!!!! Sà stas. Er 27 sà er ferdig med à fly fra meg sà var klar for à vàre mamma pà heltid en stund:-) hadde ikke rosa utflod med fòrstemann sà dette var nytt for meg. var ràkvalm med fòrste sà godt ikke alle svangerskap er like:-)

Lykke til dere andre her inne! Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...